Media i internet

W lecie mocno spadła sprzedaż gazet

Fotorzepa, Kuba Kamiński Kub Kuba Kamiński
W sierpniu sprzedaż pięciu największych dzienników skurczyła się o 13,5 proc. rocznie. Wakacyjne miesiące to tradycyjnie zły czas gazet
Spadek sprzedaży to skutek negatywnego trendu na rynku prasy, ale także wakacji, których wydawcy nigdy nie mogą zaliczyć do udanych, bo ich czytelnicy wyjeżdżają wtedy na urlopy.
[wyimek]1,21 miliona egzemplarzy gazet. Tyle dzienników kupowaliśmy średnio w sierpniu w ujęciu dziennym - wynika z najnowszych danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy [/wyimek] Z danych ZKDP pokazujących tzw. rozpowszechnianie płatne wynika, że łączna sprzedaż pięciu największych gazet - "Faktu", "Gazety Wyborczej", "Super Expressu", "Rzeczpospolitej" i "Dziennika" - spadła w sierpniu o 13,5 proc.
Najbardziej - o prawie połowę (48 proc.) - spadła w tej grupie pism sprzedaż "Dziennika", najmniej - o 7,2 proc. - bulwarowego "Faktu". Sprzedaż "Faktu" wynosiła w sierpniu 454,2 tys. egz., a "Gazety Wyborczej" - 356,3 tys. egz., czyli o 9,8 proc. mniej niż rok wcześniej."Super Express" odnotował spadek sprzedaży o 11,6 proc. - do 184,3 tys. egz., "Rzeczpospolita" - o 9,7 proc. - do 136,8 tys. egz., a wynik "Dziennika" skurczył się o blisko połowę, do 82,2 tys. egz. Łączna sprzedaż dziewięciu gazet składających się na projekt "Polska The Times" spadła w porównaniu z lipcem o 2,5 proc., do 285,6 tys. egz. Kolejne wyniki sprzedaży gazet przyniosą zmiany formalne, bo od ok. połowy września "Dziennik" i "Gazeta Prawna" ukazują się jako jeden tytuł.
Źródło: Rzeczpospolita

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL