fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

W jaki sposób organizujemy pracę podczas obowiązywania pakietu antykryzysowego

Fotorzepa, Raf Rafał Guz
Ekspertka odpowiada na pytania, które napłynęły po wejściu w życie ustawy o łagodzeniu skutków kryzysu. Dotyczą one czasowego obniżenia wymiaru etatu oraz wydłużenia okresu rozliczeniowego do 12 miesięcy
[b]Czy ustawa antykryzysowa obejmuje wszystkich przedsiębiorców, nawet tych, którzy nie są dotknięci kryzysem? [/b]Wszystkich przedsiębiorców dotyczą przepisy [link=http://www.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr;jsessionid=A44705C52BC68A74BFFA9A804345D0B6?id=320785]ustawy z 1 lipca 2009 r. o łagodzeniu skutków kryzysu ekonomicznego dla pracowników i przedsiębiorców (DzU nr 125, poz. 1035, dalej pakiet antykryzysowy lub ustawa)[/link] o:- możliwości przedłużenia okresu rozliczeniowego czasu pracy do 12 miesięcy,- ustalaniu indywidualnych rozkładów czasu pracy przewidujących różne godziny rozpoczynania i kończenia pracy, a także dotyczące- ograniczeń w zatrudnianiu na podstawie umów o pracę na czas określony.Natomiast tylko przedsiębiorca uznany za znajdującego się w przejściowych trudnościach finansowych, w rozumieniu tej ustawy, może stosować przestój ekonomiczny (za pisemną zgodą pracownika) oraz obniżać podwładnym wymiar czasu pracy. Wprowadzamy go w układzie...
Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA

WIDEO KOMENTARZ

REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA