Biznes

Marki własne dają zarobić

Czołowy producent pierników Lambertz Polonia zwiększył przychody o 18 proc. pomimo kryzysu. Jednak w przyszłym roku jego sprzedaż może rosnąć wolniej
177 mln zł wyniosły przychody Lambertz Polonia w roku obrotowym, który zakończył się 30 czerwca 2009 r. Spółka należąca do niemieckiej grupy Lambertz produkuje pierniki i ciastka na rynki krajowy i Europy Środkowo — Wschodniej. — Tempo w jakim rosła nasza sprzedaż była wolniejsza niż przed rokiem — powiedział podczas wtorkowej konferencji prasowej Marek Kretek, dyrektor generalny Lambertz Polonia.
W roku 2007/2008 przychody jego firmy wyniosły 149,5 mln zł, a rok wcześniej sięgnęły 124 mln zł. Dodatkowo ponad 100 mln zł rocznie Lambertz Polonia wypracowuje w ramach handlu wewnątrz grupy. Na ubiegłoroczne wyniki spółki wpływy miało m.in. czasowe zaprzestania przez nią sprzedaży do Rosji. Mniej ciastek od Lambertz Polonia zamawiali także dystrybutorzy i sieci w pozostałych krajach, którzy pozbywali się zapasów. Pomimo trudności spółka zwiększyła swoje udziały w rynku ciastek i pierników w Polsce, Czechach i na Węgrzech. W 2008 r. 76,5 proc. pierników kupionych przez Polaków pochodziło z jej fabryk, m.in. w Rudzie Śląskiej i Katowicach. W większości były to produkty pod markami sieci. — Rosnąca popularność marek własnych to jeden z czynników, dzięki którym udało się nam poprawić wyniki — zaznacza Kretek.
Kryzys i coraz większe nasycenie rynku sprawiają, że Lambertz Polonia nie zdecyduje się na inwestycje w najbliższych miesiącach. — Zakładamy, że w 2009/2010 uda się nam poprawić przychody o 10 proc. W takim tempie rosła nasza sprzedaż w pierwszym półroczu 2009 roku — szacuje Marek Kretek.
Źródło: Rzeczpospolita

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL