Media

Wyzwiska po artykule „Rz” o fundacji o. Rydzyka

O. Jan Król, wiceprezes fundacji Lux Veritatis o. Tadeusza Rydzyka, na antenie Radia Maryja zażądał wczoraj od dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie wyjaśnień, kto złamał tajemnicę skarbową, informując dziennikarzy, że fundacja ma oddać pieniądze
Jak wczoraj ujawniła „Rz”, kontrola skarbowa wykazała, że fundacja powinna zwrócić fiskusowi 4,3 mln zł VAT.
W dniu ukazania się artykułu „Nasz Dziennik” opublikował oświadczenie o. Króla. Redemptorysta napisał, że nasz artykuł oznacza, iż fundację „można nękać środkami prawnymi i bezprawnymi realizowanymi na czyjeś polityczne zlecenie”. Ma o tym świadczyć fakt posiadania przez „Rz” informacji o wynikach kontroli skarbowej przeprowadzonej w fundacji. Do wyników kontroli o. Król się nie odniósł. Dziennikarze „Rz” dzień przed publikacją chcieli uzyskać stanowisko Lux Veritatis. Podczas telefonicznej rozmowy z pracownicą fundacji nakreślili temat artykułu i prosili o kontakt z kimś, kto mógłby sprawę skomentować. Nikt nie oddzwonił.
Po publikacji „Rz” autorzy artykułu dostali obraźliwe e-maile. A do redakcji dzwoniły osoby, które, deklarując wsparcie dla o. Rydzyka, w napastliwy sposób komentowały artykuł.
Źródło: Rzeczpospolita

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL