fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Media i internet

Polacy oglądają Euro

Magdalena Lemańska
Na reklamach związanych z niedzielnym meczem Polska – Niemcy Polsat mógł na czysto zarobić ponad 4 mln zł
Pierwszy mecz polskiej reprezentacji na mistrzostwach Euro 2008 w Polsacie i Polsacie Sport Extra obejrzało w niedzielny wieczór ponad 10,9 mln widzów (z czego w "dużym" Polsacie - 10,5 mln). To 64 proc. wszystkich osób, które w tym czasie siedziały przed telewizorami – wynika z danych AGB Nielsen Media Research.
Polsatowi nie udało się więc pokonać rekordu TVP z 2006 roku. Wtedy mecz Polska – Ekwador na mistrzostwach świata w piłce nożnej w Niemczech oglądało tylko w TVP2 10,7 mln widzów, co dało stacji 67 proc. udziałów w ogólnopolskiej widowni.
10,9 mln widzów – według AGB – przyciągnął do kanałów Polsatu mecz Polska–Niemcy.
Stacja Zygmunta Solorza, która kupiła prawa do Euro 2008, liczyła na nieco więcej. Stanisław Janowski, szef biura reklamy Polsatu, mówił „Rz”, że w czasie meczów reprezentacji liczy na udział w widowni na poziomie 80 proc.
Rozgrywki na Euro, w których nie uczestniczyli Polacy, cieszyły się dużo mniejszym zainteresowaniem. Mecz Szwajcaria – Czechy w „dużym” Polsacie oglądało 2,8 mln osób, Portugalia–Turcja – 3,5 mln widzów, a Austria – Chorwacja obejrzało 3 mln fanów futbolu.
Na samych reklamach wokół naszego meczu kanały Polsatu zarobiły 8,8 mln zł brutto, czyli na czysto – po uwzględnieniu rabatów – ok. połowy tego. Reklamy wokół transmisji wszystkich dotychczasowych rozgrywek Euro 2008 dały grupie Polsat 14,2 mln zł brutto, czyli ponad 7 mln zł netto. Jak dotąd cennikowo najwięcej zainwestowały w promowanie się w czasie mistrzostw Coca-Cola (617 tys. zł), ING Group (535 tyś. zł) i Carlsberg (513 tys. zł).
Żeby Polsatowi zwróciła się inwestycja w prawa, musiałby zarobić z reklam ok. 15 mln euro.
Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA