Pracownik rozmawia, pracodawca ponosi koszt

Można zaliczyć do kosztów wydatki na służbowe rozmowy z telefonu pracownika. Ale potrzebny jest billing z informacją, które połączenia są firmowe
Tak było w sprawie rozpatrywanej przez Naczelny Sąd Administracyjny - wyrok z 11 grudnia 2002 r. (I SA/Wr 1643/00) . Organy podatkowe zakwestionowały opłaty za rachunki telefoniczne przedstawicieli regionalnych, argumentując, że nie okazywali oni wydruków rozmów i nie wiadomo było, które rozmowy są służbowe. Na rachunkach znajdowała się bowiem tylko adnotacja, że mają być zapłacone przez spółkę. Sąd również uznał, że to za mało, aby zaliczyć wydatki do kosztów.O konieczności dokumentowania służbowych rozmów billingiem informowało też Ministerstwo Finansów w piśmie z 16 lipca 1996 r. (PO 3/MD-722-190/96) . Czytamy w nim: "Wobec faktu braku dowodów potwierdzających i dokumentujących wykorzystywanie prywatnych telefonów pracowników na rzecz firmy nie ma podstaw do zaliczenia związanych z tym wydatków spółki do kosztów. (...) Telefony prywatne służą osobistym celom pracownika, zatem wobec braku dowodów, które by jednoznacznie świadczyły o wykorzystyw...
Źródło: Rzeczpospolita

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL