Styl życia

Dieta Tygodniowa

Wodny aerobik dobry na wzmocnienie mięśni nóg
Fotorzepa, Raf Rafał Guz
Tygodniowa dieta, każdego dnia oparta na innym produkcie, połączona z zabiegami pielęgnacyjnymi i gimnastyką, to starannie opracowany program biologicznej odnowy. Należy ją łączyć z zabiegami pielęgnacyjnymi i gimnastyką.
Jest to starannie opracowany program biologicznej odnowy. Menu zostało tak opracowane, aby dostarczyć organizmowi jak najwięcej witamin i składników mineralnych, które przyspieszają przemianę materii, a tym samym pozwalają pozbyć się toksyn.
Gimnastyka nie tylko dodatkowo przyspiesza ten proces, ale też służy ujędrnianiu poszczególnych partii ciała, każdego dnia innej. Taką rolę pełnią też zabiegi pielęgnacyjne. Dieta jest rygorystyczna, ale przez tydzień można ją stosować bez obaw. Gdy chcesz jednak schudnąć więcej niż 3 kg, zrób tygodniową przerwę i po niej powtórz dietę.
Aby utrzymać wagę, po zakończeniu odchudzania należy wyznaczyć sobie jeden dzień w tygodniu, i zastosować jeden z polecanych jadłospisów. [ramka] [srodtytul]Dzień koktajli warzywnych [/srodtytul] Warzywa to bogate źródło potasu, pierwiastka regulującego gospodarkę wodną organizmu. Nadmiar wody zostaje usunięty, ale jednocześnie skóra nie traci jędrności. [b]Jadłospis [/b] [i]śniadanie:[/i] sok wyciśnięty z 6 marchewek i 3 łodyg selera naciowego z dodatkiem 3 łyżek rozmrożonego szpinaku, 150g chudego białego sera. [i]II śniadanie:[/i] sok wyciśnięty z 6 marchewek i 3 łodyg selera naciowego z dodatkiem posiekanego pomidora. [i]obiad:[/i] sok wyciśnięty z 6 marchewek i 3 łodyg selera naciowego z dodatkiem posiekanego pęczka pietruszki i łyżki oleju słonecznikowego, 100g pieczonej piersi kurczaka, 5 łyżek gotowanej marchewki z groszkiem.Kolacja: sok wyciśnięty z 6 marchewek i 3 łodyg selera naciowego z dodatkiem 2 łyżeczek suszonej bazylii i łyżki oleju słonecznikowego, 2 kromki chrupkiego pieczywa z 2 plasterkami szynki z indyka, 2 liście sałaty. [b]Program pielęgnacyjny [/b] Aby biust i dekolt stały się jeszcze bardziej jędrne, wklep w te miejsca balsam pielęgnacyjny z ekstraktami z roślin. [b]Program fitness [/b] Wzmacniamy mięśnie klatki piersiowej. Stojąc w rozkroku, w wyprostowanych nad głową rękach trzymamy ręcznik. Robimy skłony, odciągając ręce jak najdalej w tył. Ćwiczymy 10 minut 2 razy dziennie. W nagrodę możesz zjeść dwie małe czekoladki [srodtytul]Dzień morskich specjałów[/srodtytul] Duża dawka jodu, w który obfitują ryby oraz wyciągi z alg, korzystnie wpłynie na spalanie tłuszczu. [b]Jadłospis [/b] [i]śniadanie:[/i] sałatka z połówki jabłka, pomarańczy, kiwi, 2 łyżek płatków kukurydzianych, doprawiona 3 łyżkami jogurtu light, szklanka naparu z 2 łyżeczek alg zalanych wrzątkiem (algi można kupić w sklepach ze zdrową żywnością). [i]obiad:[/i] 200g duszonego dorsza z dowolną ilością sałaty doprawionej octem winnym lub sokiem z cytryny, szklanka naparu z alg. [i]kolacja:[/i] 200g pieczonego w folii pstrąga, z dowolną ilością szpinaku, szklanka naparu z alg. [b]Program pielęgnacyjny [/b] Kąpiel w preparatach zawierających algi oczyści skórę i pomoże pozbyć się tkanki tłuszczowej. Bardzo skuteczne są np. saszetki Micronized Marine Algae firmy Thalgo. Po trwającej kwadrans kąpieli nie wycierajmy się, ale pozwólmy, aby skóra wyschła sama. Wtedy wchłonie więcej dobroczynnych substancji. [b]Program fitness [/b] Aby wzmocnić nogi, idealny jest wodny aerobik. Stojąc w wodzie do pasa przyciągamy pięty do pośladków. następnie robimy wymachy nogą w bok. Ćwiczymy tak 20 minut. Jeśli nie ma szans, by skorzystać z basenu, ćwiczenia te można też robić "na sucho". W nagrodę możesz zjeść dwa niewielkie wafelki. [srodtytul]Dzień koktajli mlecznych[/srodtytul] Dzięki tryptofanowi - substancji zawartej w mleku, mózg wydzieli poprawiającą humor serotoninę. Pomoże to przetrwać trzeci, najcięższy dzień diety. [b]Jadłospis [/b] [i]śniadanie:[/i] 1,5 szklanki mleka 2% zmiksowanego z bananem, 4 łyżki płatków kukurydzianych ze 150g waniliowego serka homogenizowanego lub jogurtu owocowego. [i]II śniadanie:[/i] 1,5 szklanki mleka 2% zmiksowanego z bananem. [i]obiad:[/i] 1,5 szklanki mleka 2 prac. zmiksowanego z bananem, 150g pieczonej piersi kurczaka, 4 liście sałaty z sosem z 2 łyżek jogurtu naturalnego. [i]kolacja:[/i] 1,5 szklanki mleka 2% zmiksowanego z bananem, 2 kromki razowego chleba posmarowanego cienko niskosłodzonym dżemem. [b]Program pielęgnacyjny [/b] Doda werwy i dodatkowo poprawi humor energiczny masaż. W trakcie kąpieli warto mocno natrzeć pośladki specjalnym wałeczkiem do masażu, uplecionym z szorstkiej gąbki albo ostrą rękawicą. [b]Program fitness [/b] To dzień ćwiczeń wzmacniających i ujędrniających uda. Klęczymy, podpierając się na łokciach. Wykonujemy wymachy do tyłu - najpierw lewą, a następnie prawą nogą. Ćwiczymy przez 10 minut 2 razy dziennie. W nagrodę możesz zjeść dwa cukierki [srodtytul]Dzień brokułowy[/srodtytul] Zawarta w nich witamina C i beta-karoten walczą z powodującymi starzenie się wolnymi rodnikami. [b]Jadłospis [/b] [i]śniadanie: [/i]100g gotowanych brokułów, jajko na twardo, kilka plasterków pomidora z posiekaną cebulą, szklanka wody mineralnej z 3 łyżkami soku z cytryny. [i]obiad:[/i] 200g gotowanych brokułów, 4 łyżki ryżu, szklanka soku z kiszonej kapusty. [i]kolacja:[/i] sałatka ze 100g ugotowanych brokułów i pół puszki czerwonej fasolki konserwowej, doprawiona łyżeczką oliwy z oliwek, szklanka wody mineralnej z 3 łyżkami soku z cytryny. [b]Program pielęgnacyjny[/b] Aby pomóc skórze oczyścić się i odmłodnieć, nakładamy na twarz maseczkę z trzech łyżek twarożku zmiksowanego z łyżką słodkiej śmietanki i łyżką miodu pszczelego. Zmyj ją po kwadransie ciepła wodą. [b]Program fitness [/b] Tego dnia zadbamy o smukłą talię i szczupłe uda. Leżąc na boku unosimy powoli prawą nogę i powoli ją opuszczamy. Czynność powtarzamy z drugą nogą. Ćwiczymy tak przez 10 minut dwa razy dziennie. W nagrodę możesz zjeść miseczkę sałatki z owoców cytrusowych. [srodtytul]Dzień ziemniaczany[/srodtytul] Wbrew opinii, kartofle mają mało kalorii. Mimo to są sycące, dzięki czemu łatwiej przetrwać głód. To dobre źródło potasu, który pomaga usunąć nadmiar wody. [b]Jadłospis [/b] [i]śniadanie:[/i] ugotowany duży ziemniak z łyżką szczypiorku, szklanka soku z warzyw. [i]obiad:[/i] dwa średnie ugotowane ziemniaki zapieczone z 2 plasterkami żółtego sera light i łyżką natki pietruszki, szklanka soku pomidorowego. [i]kolacja:[/i] pieczony średni ziemniak z łyżką szczypiorku, szklanka soku z warzyw. [b]Program pielęgnacyjny [/b] Jeśli chcesz przyspieszyć usuwanie toksyn z głębszych warstw skóry, wykonaj masaż, zwany drenażem limfatycznym. Masuj nogi od dołu ku górze, używając specjalnego balsamu, najlepiej Draine Minceur Biotherm. [b]Program fitness[/b] Intensywny ruch jak np. skoki na skakance (co najmniej przez 10 minut) pozwalają dobrze się wypocić. To również idealne ćwiczenie na łydki. W nagrodę możesz zjeść 8 żelków. [srodtytul]Dzień owoców cytrusowych[/srodtytul] Pijąc soki i jedząc owocowe sałatki dostarczamy kolejnej porcji witaminy C, która w dalszym ciągu będzie nam sprzyjać oczyszczaniu organizmu. [b]Jadłospis[/b] [i]śniadanie:[/i] dowolna ilość mandarynek, 150g jogurtu, szklanka wyciśniętego soku z pomarańczy. [i]obiad:[/i] 50g gotowanej piersi kurczaka bez skóry, 250g surówki z owoców cytrusowych, szklanka soku wyciśniętego z grejpfrutów. [i]kolacja:[/i] dowolna ilość mandarynek, kromka razowego pieczywa z plasterkiem szynki drobiowej i liściem sałaty, szklanka soku wyciśniętego z grejpfrutów. [b]Program pielęgnacyjny [/b] Kąpiel z dodatkiem olejku pomarańczowego lub mandarynkowego podziała relaksująco i ujędrni skórę. [b]Program fitness [/b] Szczególną uwagę zwracamy na mięśnie podtrzymujące biust. Aby je wzmocnić, ściskamy przez 10 sekund w dłoniach uniesionych na wysokość klatki piersiowej małą, gumową piłeczkę. Następnie rozluźniamy mięśnie. Powtarzamy to ćwiczenie kilkanaście razy. W nagrodę możesz zjeść kilka młodych marchewek. [srodtytul]Dzień ryżowy[/srodtytul] Ryż stabilizuje poziom cukru we krwi, przygotowując organizm do powrotu do normalnej diety. [b]Jadłospis [/b] [i]śniadanie: [/i]szklanka gotowanego ryżu i 150g jogurtu owocowego light, garść truskawek świeżych lub mrożonych. [i]obiad:[/i] szklanka gotowanego ryżu, 150g gotowanej piersi z kurczaka lub z indyka bez skóry, 200g gotowanych brokułów, strąk papryki. [i]kolacja:[/i] szklanka gotowanego ryżu z 4 łyżkami waniliowego serka homogenizowanego, garść truskawek świeżych lub mrożonych. [b]Program pielęgnacyjny[/b] Niech będzie to dzień intensywnego nawilżania wysuszonej skóry. Na twarz, ręce, dekolt nałóż grubą warstwę nawilżającego balsamu. Niech wchłania się przez kwadrans. Resztę zetrzyj wacikiem. [b]Program fitness [/b] Ten dzień poświęcamy pracy na mięśniami brzucha. Leżąc na plecach unosimy powoli nogi do góry (ręce wyciągnięte trzymamy nad podłogą). Licząc do dziesięciu powoli opuszczamy nogi. Ćwiczymy 2 razy dziennie po 10 minut. W nagrodę możesz zjeść dwa biszkopty i wypić filiżankę herbaty. [/ramka]
Źródło: ROL

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL