Awantura o dane 117mlnAmerykanów

RadioShack walczy o przetrwanie, stąd kontrowersyjna decyzja o sprzedaży informacji o klientach
materiały prasowe
Plajtująca sieć RadioShack chce wystawić na sprzedaż personalia klientów i informacje o ich zakupach.

Dane osobowe klientów wielkich sklepów są przedmiotem pożądania nie tylko hakerów. RadioShack, bankrutująca amerykańska sieć sklepów z elektroniką, może wystawić na sprzedaż dane osobowe 117 mln klientów jako część masy upadłościowej. Potencjalny nabywca może liczyć na szczegółowe informacje o konsumencie: imię i nazwisko, adres, numer telefonu i szczegóły zakupów.

Sprzedaż danych może stać się przedmiotem sporu prawnego, który określi granice praw amerykańskich konsumentów. Media w USA przypomniały, że RadioShack w oświadczeniu dotyczącym prawa do prywatności zapewniał klientów: „Nigdy i nikomu nie będziemy sprzedawać ani udostępniać informacji mogących pozwolić na identyfikację (klienta)".

Decyzja sieci wzbudziła sprzeciw prokuratur i biur ochrony praw konsumentów w 25 stanach. We wspólnym wniosku do sądu upadłościowego w Delaware przypomniały, że we wszystkich wersjach „Polityki prywatności" sieci znajduje się zapewnienie o nieudo...

Źródło: Rzeczpospolita

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL