fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Transport drogowy

Będą budować ekspresówkę do Lublina

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) zaprosiła firmy, które przeszły pierwszy etap postępowania, do składania ofert cenowych.
Fotorzepa/Maciej Kaczanowski
Coraz bliżej budowy kolejnego fragmentu drogi ekspresowej S17. Rozpoczął się drugi etap przetargu na odcinek trasy pomiędzy granicą województw mazowieckiego i lubelskiego oraz węzłem Kurów Zachód.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) zaprosiła firmy, które przeszły pierwszy etap postępowania, do składania ofert cenowych. Budowę dwujezdniowej ekspresówki podzielono na dwie części. Pierwsza obejmuje odcinek o długości ok. 20,2 km od granicy województw do węzła Skrudki. Powstaną na nim trzy węzły drogowe: Ryki Północ, Ryki Południe oraz Skrudki, ponadto przebudowane zostanie skrzyżowanie drogi krajowej nr 17 z drogą DK 48 w Moszczance. Na trasie powstanie m.in. 21 mostów i wiaduktów w ciągu drogi ekspresowej, oraz osiem nad nią. Do tego dwa miejsca obsługi podróżnych i obwód utrzymania drogi ekspresowej.

Drugi odcinek drogi ekspresowej S17 pomiędzy węzłami Skrudki i Kurów Zachód ma ok. 13,2 km długości. W ramach inwestycji zostanie zbudowany węzeł Żyrzyn, a także 15 obiektów w ciągu drogi ekspresowej i sześć nad drogą.

Wykonawca odcinka od granicy województw do węzła Skrudki zostanie wybrany spośród 14 firm i konsorcjów, natomiast odcinka pomiędzy węzłami Skrudki i Kurów – z grona 13 kandydatów.

Budowa ma być zrealizowana w terminie nie dłuższym niż 37 miesięcy od daty zawarcia umowy. Przyszły wykonawca nie będzie jednak wliczał do tego czasu okresów zimowych trwających od połowy grudnia do połowy marca. Firmy starające się o kontrakt będą mogły zaproponować skrócenie terminu o trzy miesiące. Będzie to brane pod uwagę przy ocenie oferty, podobnie jak wydłużenie gwarancji na wykonane prace z pięciu do dziesięciu lat. Budowa ekspresówki S17 będzie prowadzona w trybie projektuj i buduj. Oznacza to, że przyszły wykonawca opracuje dokumentację projektową, uzyska Zezwolenie na Realizację Inwestycji Drogowej, a następnie wybuduję trasę. Przed oddaniem do ruchu będzie musiał opracować dokumentację podwykonawczą oraz uzyskać decyzji dopuszczenia do użytkowania drogi.

Nawierzchnia drogi ekspresowej wykonana będzie w technologii betonowej.

Źródło: ekonomia.rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA