fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Polskich kierowców nie stać na normy

Zakaz wjazdu do stref w centrach miast będzie najprawdopodobniej oparty na europejskich normach emisji spalin, obowiązujących od 1993 roku.
Bloomberg
Ograniczenia wjazdu do centrów miast objęłyby znaczną część aut. Średni wiek samochodu to u nas 14 lat.

Projekt nowego prawa ochrony środowiska nie precyzuje, jakimi normami miałyby się kierować samorządy, wprowadzając ograniczenia. – O tym będą decydować poszczególne miasta – twierdzi poseł PO Tadeusz Arkit.

Nowelizacja przy okazji

Zakaz wjazdu do stref w centrach miast będzie najprawdopodobniej oparty na europejskich normach emisji spalin, obowiązujących od 1993 roku. Wtedy została wprowadzona norma Euro 1. Kolejne, coraz surowsze, wprowadzano w latach 1996 (Euro 2), 2000 (Euro 3), 2005 (Euro 4) i 2009 (Euro 5).

Może być więc tak, że w jednym mieście do centrum będzie można wjeżdżać samochodami spełniającymi normę Euro 4, do innego z normą Euro 5. Zdaniem posła Arkita nowe zasady mogą być wprowadzane stopniowo. Przykładem ma być Berlin, który zaczynał wprowadzanie obostrzeń od Euro 1.

O wprowadzenie takich przepisów, ograniczających ruch w miastach, apelował już Konwent Marszałków Województw RP w kwietniu 2012 r. Teraz jednak wprowadzenie ich w...

Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA

WIDEO KOMENTARZ

REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA