fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Biura podróży

Biuro podróży Alfa Star zakłada linię lotniczą

Bloomberg
Ma się nazywać 4You Airlines, mieć dwa lub trzy samoloty i wystartować jesienią
Biuro podróży z Radomia, specjalizujące się w organizowaniu wyjazdów wypoczynkowych do Egiptu, ale mające także w ofercie inne kierunki (Tunezja, Grecja, Bułgaria) planuje uruchomić własną linię lotniczą z samolotami czarterowymi. Na razie wiadomo na ten temat bardzo mało. A sam touroperator nie chce jeszcze ujawniać szczegółów przedsięwzięcia. – Za wcześnie żeby o tym mówić – wyjaśnia rzeczniczka Alfa Star Małgorzata Strzylak. – To są plany powiązane z naszym wejściem na giełdę i planami rozwoju. (Więcej czytaj: "Alfa Star wjechała na giełdę wehikułem").
O inicjatywie Alfa Star jest jednak coraz głośniej wśród firm turystycznych. Turystyka.rp.pl dowiedziała się, że reprezentanci biura podróży rozmawiali już z kilkoma touroperatorami, sondując, czy byliby oni skłonni wynająć od nich całe samoloty lub ewentualnie bloki miejsc w rejsach czarterowych. – Z tego co usłyszeliśmy wynika, że Alfa Star ma mieć do dyspozycji dwa lub trzy samoloty Airbus 320 – mówi nam anonimowo przedstawiciel jednej z dużych firm turystycznych. – Na rynku czarterowym brakuje takiej liczby maszyn, w dodatku Alfa Star sugeruje, że ich ceny będą bardzo korzystne, ale podchodzimy do tej propozycji z dystansem, bo ważniejsze od ceny jest dla nas oparcie się na partnerach sprawdzonych, którzy nie zawiodą nas w środku sezonu, a nowy przewoźnik, bez doświadczenia, będzie dla nas zagadką.
W tej chwili najczęściej touroperatorzy korzystają z usług obecnych od lat na polskim rynku takich czarterowych linii lotniczych jak Travel Service, EnterAir, Small Planet i Bingo (wg danych Urzędu Lotnictwa Cywilnego obsłużyły one w 2013 roku ponad 80 procent ruchu czarterowego w Polsce). Największe biuro podróży, Itaka, które też korzysta z ich usług, na najbliższy sezon sprowadza dodatkowo z Kanady dwa samoloty czarterowej linii lotniczej CanJet, które będą miały bazę w Katowicach. Jak wyjaśnia wiceprezes Itaki Piotr Henicz, Itace chodzi o zdywersyfikowanie czarterowych usług lotniczych, co zwiększa jej niezależność, a więc i pewność, że w sezonie nic jej nie zaskoczy (czytaj też: "Itaka: więcej czarterów LOT-u").
Touroperatorzy są sceptyczni co do planów Alfa Star i jej linii lotniczej. Uważają, że biznes lotniczy jest bardzo trudny i trzeba mieć dużo kapitału, by mu podołać. – Wystarczy, że zepsuje się jedna maszyna i wszystko się sypie - trzeba mieć duże pieniądze na naprawę, zaplecze, by to przeprowadzić i zapasową maszynę, by dotrzymać kontraktu i zawieźć pasażerów w umówionym terminie w umówione miejsce. Można się na tym nieźle przejechać – wskazuje jeden z nich, który też woli pozostać anonimowy.
Z informacji, do których dotarła Turystyka.rp.pl wynika, że airbusy Alfa Star, wynajęte za granicą, miały być w Polsce już w kwietniu. Jeszcze jednak tu nie dotarły. Kiedy już przylecą, Alfa Star zamierza wykorzystywać je początkowo na własne potrzeby w sezonie letnim oraz odsprzedawać w nich bloki miejsc innym biurom podróży za pośrednictwem  firmy GTS (Globe Travel Services), która specjalizuje się w pośredniczeniu w sprzedawaniu lotów czarterowych. Nie będą jednak latały jeszcze pod marką 4You Airlines- nowy przewoźnik nie ma jeszcze potrzebnych pozwoleń - lecz jako samoloty istniejącego już innego przewoźnika. Trwają na ten temat rozmowy z LOT-em i Eurolotem.
Źródło: turystyka.rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA