fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

PIT i CIT: Jak rozliczać akcje promocyjne

Rzeczpospolita
Podatkowe skutki działań zwiększających zainteresowanie produktami firmy zależą m.in. od zapisów regulaminu ustalonego przez organizatora. Nagrody dla uczestników najczęściej będą podlegać 10-proc. daninie, rzadziej – zwolnieniu.
Podmioty gospodarcze, chcąc podkreślić swoją atrakcyjność na rynku, podejmują działania mające na celu zwiększenie zainteresowania swoją marką i produktami. Przedsięwzięciami tego typu mogą być np.: akcje promocyjne (konkursy) z nagrodami według ustalonych kryteriów. Powstaje jednak pytanie, jak takie działania są postrzegane przez organy podatkowe i jakie mogą być konsekwencje podatkowe zastosowania danej kwalifikacji takiego zdarzenia.Popularnym sposobem promocji przedsiębiorcy są wszelkiego rodzaju akcje promocyjne, w tym tzw. konkursy, w których zwycięzcami są podmioty osiągające np.: najwyższy poziom obrotu towarami/usługami świadczonymi przez organizatora konkursu. Tego typu akcje promocyjne kierowane są często nie tylko do kontrahentów zewnętrznych (w tym ich pracowników), ale również do pracowników samego organizatora, np.: zatrudnionych przez niego przedstawicieli handlowych.W przypadku akcji przewidujących nagrody dla najlepszych uczestnik...
Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA