W Polsce jest nadal sporo miejsca na kolejne punkty

Obecnie w branży dominuje handel spożywczy. Jednak koncepty franczyzowe pojawiają się w nowych sektorach, także gastronomii i innych usługach, również edukacyjnych. To nadal atrakcyjna opcja na start w przedsiębiorczość.

Publikacja: 13.05.2020 11:10

W Polsce jest nadal sporo miejsca na kolejne punkty

Foto: 123RF

Polski rynek franczyzowy rozwija się już od wielu lat i w oczywisty sposób w miarę nasycenia dynamika spada. Nie znaczy to bynajmniej, że potencjał rozwoju się wyczerpuje. Według autorów raportu z portalu Franchising.pl chłonność rynku franczyzy w Polsce obejmuje 1,5–1,7 tys. konceptów, a obecnie jest ich wciąż o kilkaset mniej. Dlatego zdaniem ekspertów w 2020 r. przybędzie kolejnych 2–3 tys. placówek i w kolejnych latach ich liczba ma nadal rosnąć.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Materiał Partnera
Cyfrowy napęd ludzkiej mocy
Analizy Rzeczpospolitej
HR staje na czele transformacji technologicznej w firmach
Materiał Partnera
Zrównoważony rozwój i odpowiedzialność społeczna – jak te obszary wpływają na HR?
Analizy Rzeczpospolitej
Nad Wisłą przybywa innowacji HR Tech
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Analizy Rzeczpospolitej
Wiarygodność firm z sektora handlu wymaga sprawdzenia
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne