Reklama
Rozwiń

Firmy mogą liczyć na zwyżki

Branża obrotu elektroniką oglądana „z zewnątrz", a więc przez pryzmat danych ogólnych, na całym świecie jest stosunkowo stabilna, a jej wzrost zrównoważony. Dokładne dane na temat szerszego rynku IT pokazują, że pomimo wyhamowania tempa wzrostu firmy z tej branży mogą liczyć w najbliższych latach na wzrost rynku ogółem do około 3 proc.

Publikacja: 06.06.2017 20:44

Marcin Stefaniuk

Marcin Stefaniuk

Foto: matriały prasowe

Nie znaczy to jednak, iż rynek się nie zmienia, a jego monitorowanie i ocena kondycji, a co dopiero perspektyw rozwoju uczestników jest łatwa.

Trzeba pamiętać, iż zupełnie różne tendencje zauważyć można w sprzedaży np. komputerów osobistych (stagnacja lub spadek), inne w sprzedaży telefonów (stabilny, ale łagodny wzrost ogółem, duża niepewność co do poszczególnych marek), a jeszcze inne w sprzedaży serwerów czy urządzeń peryferyjnych. Trwa też walka o zajęcie jak najlepszego miejsca w handlu internetowym, gdzie urządzenia elektroniczne są jednym z najdynamiczniejszych rynków, między innymi ze względu na unifikację przedmiotów i ich rozpoznawalność przez końcowego odbiorcę. Rozwój jest możliwy również dlatego, że dystrybutorzy prześcigają się w jak najbardziej efektywnym plasowaniu swoich produktów w sieci, stale udoskonalając ten kanał dystrybucji poprzez przyjazne interfejsy, ułatwienia w zwrocie towarów czy niewiarygodnie krótki czas dostawy.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Analizy Rzeczpospolitej
Budownictwu potrzeba prewencji
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Analizy Rzeczpospolitej
Nowe technologie wspierają mury
Analizy Rzeczpospolitej
Weryfikacja kontrahenta, czyli ocena szans i zagrożeń w sektorze TSL
Analizy Rzeczpospolitej
Dla szybszego rozwoju trzeba inwestować w nowe technologie
Materiał Partnera
Cyfrowy napęd ludzkiej mocy
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama