Prawdziwość wpisów w sieci trzeba weryfikować

Jeżeli sklep internetowy zapewni konsumentów, że opinie są autentyczne, a nie ma odpowiednich procesów weryfikujących ich prawdziwość, ryzykuje odpowiedzialnością prawną.

Publikacja: 30.03.2023 02:00

Prawdziwość wpisów w sieci trzeba weryfikować

Foto: Adobe Stock

Na początku tego roku weszły w życie ważne zmiany prawa konsumenckiego, które wdrażają m.in. unijną Dyrektywę Omnibus. Wprowadziły one nowe obowiązki dla tych właścicieli sklepów (serwisów) internetowych skierowanych do konsumentów, którzy publikują w nich opinie swoich dotychczasowych klientów.

Obowiązek informacyjny

Pozostało 89% artykułu

Treść dostępna jest dla naszych prenumeratorów!

Zamów w promocji 99 zł za pierwszy miesiąc, każdy kolejny w cenie 199 zł

Korzystaj z nieograniczonego dostępu m.in. do artykułów, raportów prawnych i ekonomicznych, specjalistycznych rankingów a także weekendowego wydania „Plus Minus”.
Możesz zrezygnować w każdej chwili.

Nauczyciele
Godziny czarnkowe po nowemu. Oto, co się zmieni dla nauczycieli
Prawo karne
Sąd Najwyższy nie posłuchał TK ws. prawa łaski dla Kamińskiego i Wąsika
Sądy i trybunały
Prof. Andrzej Zoll: premier zachowuje się w sposób niedopuszczalny
Prawo karne
Komisja wystawi wilczy bilet do pełnienia funkcji państwowych
Sądy i trybunały
TK ma wesprzeć PiS w odblokowaniu Trybunału