Reklama
Rozwiń

Covid w reklamie nie może sugerować skuteczności leku

Zestawienie w reklamie leku informacji o działaniu przeciwwirusowym i wizualizacji nawiązującej do koronawirusa, który stopniowo zmniejsza się i zanika, narusza przepisy Prawa farmaceutycznego – uznał GIF.

Aktualizacja: 26.05.2020 14:17 Publikacja: 26.05.2020 13:59

Covid w reklamie nie może sugerować skuteczności leku

Foto: Adobe Stock

Art. 53 ustawy Prawo farmaceutyczne, zgodnie z którym reklama produktu leczniczego nie może wprowadzać w błąd oraz art. 56 pkt. 2 tej ustawy, który stanowi, że reklama produktu leczniczego nie może zawierać informacji niezgodnych z zatwierdzoną Charakterystyką Produktu Leczniczego (ChPL), narusza, zdaniem Głównego Inspektora Farmaceutycznego (GIF) reklama Neosine Forte, sugerująca jego skuteczność w zwalczaniu koronawirusa Covid-19.

31 marca 2020 r. GIF nakazał spółce Aflofarm Farmacja Polska natychmiastowe zaprzestanie prowadzenia reklamy produktu leczniczego Neosine Forte w postaci spotu telewizyjnego, w którym pokazano opakowanie produktu i wizualizację nawiązującą do koronawirusa Covid-19, która zmniejsza się i stopniowo zanika.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Sądy i trybunały
Coraz więcej wakatów w Trybunale Konstytucyjnym. Prawnicy mówią, co trzeba zrobić
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Prawnicy
Prof. Marcin Matczak: Dla mnie to podważalny prezydent
Zawody prawnicze
Rząd zmieni przepisy o zawodach adwokata i radcy. Projekt po wakacjach
Matura i egzamin ósmoklasisty
Uwaga na świadectwa. MEN przypomina szkołom zasady: nieaktualne druki do wymiany
Podatki
Rodzic może stracić ulgi w PIT, jeśli dziecko za dużo zarobi
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama