„Łączy nas pacjent" – infolinia ekspercka RPP i organizacji pacjentów

6 marca rusza pierwszy dyżur organizacji pozarządowych na Infolinii Rzecznika Praw Pacjenta. W ramach projektu „Łączy nas pacjent" specjaliści z różnych dziedzin, zrzeszeni w największych w Polsce organizacjach pacjentów będą wraz z ekspertami Rzecznika udzielać telefonicznych porad, informacji oraz wsparcia dotyczącego określonych chorób.

Aktualizacja: 02.03.2018 18:28 Publikacja: 02.03.2018 18:00

„Łączy nas pacjent" – infolinia ekspercka RPP i organizacji pacjentów

Foto: Adobe Stock

- Projekt „Łączy nas pacjent" to nowa i bardzo potrzeba inicjatywa. Naszym kluczowym zadaniem jest wsparcie pacjentów w walce z ich problemami zdrowotnymi, w tym pomoc we właściwej realizacji ich praw. Razem z organizacjami pacjentów będziemy mogli działać skuteczniej – powiedział Bartłomiej Chmielowiec, Rzecznik Praw Pacjenta.

- Eksperci będą wspólnie przekazywać informacje zarówno od strony praktycznej jak i właściwej realizacji praw pacjenta – dodał.

Zaproszenie Rzecznika Praw Pacjenta do udziału w projekcie przyjęli: Fundacja Urszuli Jaworskiej, Polska Koalicja Pacjentów Onkologicznych, Fundacja OnkoCafe – Razem Lepiej, Unia Stowarzyszeń Chorych na Łuszczycę i ŁZS, Stowarzyszenie na rzecz osób z niedoborem alfa-1 antytrypsyny w Polsce, Polskie Stowarzyszenie Na Rzecz Dzieci Chorych na Padaczkę, Stowarzyszenie Osób z NTM "UroConti", Fundacja Małgosi Braunek BĄDŹ, Fundacja STOMAlife, Stowarzyszenie Pomocy Psychologicznej Syntonia.

Informacje dotyczące tematyki oraz grafiku poszczególnych dyżurów eksperckich będą sukcesywnie pojawiały się na stronie internetowej Rzecznika Praw Pacjenta oraz w mediach społecznościowych.

Najbliższe dyżury przedstawicieli organizacji pacjentów:

http://www.rpp.gov.pl/porady-ekspertow-ngo

W celu uzyskania szczegółowych informacji zapraszamy do kontaktu z bezpłatną ogólnopolską infolinią Rzecznika Praw Pacjenta pod numerem 800-190-590, czynną w dni powszednie w godz. 8:00-20:00.

- Projekt „Łączy nas pacjent" to nowa i bardzo potrzeba inicjatywa. Naszym kluczowym zadaniem jest wsparcie pacjentów w walce z ich problemami zdrowotnymi, w tym pomoc we właściwej realizacji ich praw. Razem z organizacjami pacjentów będziemy mogli działać skuteczniej – powiedział Bartłomiej Chmielowiec, Rzecznik Praw Pacjenta.

- Eksperci będą wspólnie przekazywać informacje zarówno od strony praktycznej jak i właściwej realizacji praw pacjenta – dodał.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Spadki i darowizny
Poświadczenie nabycia spadku u notariusza: koszty i zalety
Prawo w Firmie
Trudny państwowy egzamin zakończony. Zdało tylko 6 osób
Podatki
Składka zdrowotna na ryczałcie bez ograniczeń. Rząd zdradza szczegóły
Ustrój i kompetencje
Kiedy można wyłączyć grunty z produkcji rolnej
Sądy i trybunały
Reforma TK w Sejmie. Możliwe zmiany w planie Bodnara