Kampania "Niespodziewany Imbir" ("Unexpected Ginger" - ginger to w języku angielskim również określenie rudych włosów) miała na celu promowanie piwa Rusty Yak Ginger Ale. Kampania rozpoczęła się w lutym.
W ramach kampanii przygotowano m.in. reklamę, w czasie której narrator mówi o odkryciu "zaskakującego genu" odpowiedzialnego za rudy kolor włosów, który "pływa w nowym piwie tak jak pływa wewnątrz ciała człowieka w DNA". Następnie konsumenci zostali wezwani do działania mającego na celu "zatrzymanie rozprzestrzeniania się genu" poprzez kupowanie sześciopaków piwa oznaczonych symbolem "genu rudego/imbirowego".
Osoby, które znalazły butelki z limitowanej edycji nowego piwa, miały w nagrodę otrzymać 500 dolarów.
Jednak Biuro Standardów Reklamy w Australii zostało szybko zasypane skargami osób uznających reklamę za "obraźliwą" dla osób o rudym kolorze włosów.
Rodzice skarżyli się, że przedstawianie genu odpowiedzialnego za rudy kolor włosów jako czegoś negatywnego może umocnić stereotypy i sprawić, że uczniowie w szkołach będą prześladować rude dzieci.