W szkołach klasy o profilu call-center. Są bardziej potrzebne niż klasy dla przyszłych górników

Klasy zawodowe o profilu call- center dostały pozytywną opinię Ministerstwa Rozwoju.

Aktualizacja: 27.11.2016 09:10 Publikacja: 27.11.2016 08:31

W szkołach klasy o profilu call-center. Są bardziej potrzebne niż klasy dla przyszłych górników

Foto: 123rf.com

Teraz wniosek powędruje do Ministerstwa Edukacji Narodowej i ma szansę na wdrożenie, powiedział w rozmowie z dziennik.pl Marcin Sosnowski, dyrektor wykonawczy Stowarzyszenia Marketingu Bezpośredniego.

W ramach zajęć uczniowie uczyliby się komunikacji, obsługi programów komputerowych, systemów informatycznych oraz przepisów z zakresu praw konsumenta. Przedmioty zawodowe mają stanowić nie więcej niż 50 procent. Chodzi o to, żeby po skończeniu takiego kierunku najzdolniejsi nadal mogli pójść na studia- tłumaczy w Marcin Sosnowski w dziennik.pl

-Cała reszta to rozwijanie ogólnej wiedzy o świecie: język polski, matematyka, geografia... Przez cztery lata nie będziemy przecież tylko szkolić z pracy w callcenter. To rozróżnienie jest o tyle istotne, o ile ostatnio pojawiały bardzo krytyczne komentarze dotyczące tego pomysłu. Zakładały np, że chcemy przez cztery lata uczyć, jak wciskać garnki starszym osobom. Nie taka jest idea - kwituje.

2 miliony Polaków na słuchawkach

Choć pomysł na pierwszy rzut oka wydaje się kontrowersyjny, wystarczy przypomnieć, że na poziomie zawodowym nadal w Polsce kształci się pracowników dla górnictwa i energetyki. Tymczasem EuropeanConfederation of Contact Centre Organisations oszacował, że w Polsce w 2012 r. było ok. 143 tys. pełnych etatów w sektorze callcenter. Czyli więcej niż górnictwie. Zdaniem przedstawicieli branży, co najmniej dwa miliony Polaków ma za sobą doświadczenie w pracy w callcenter . Największymi skupiskami firm, które zatrudniają w callcenter są Kraków i Warszawa.

Płace powyżej średniej

Wynagrodzenia całkowite konsultantów telefonicznych wahają się od 2 tys. zł brutto w Kielcach, poprzez 3 tys. w Krakowie do 3 220 zł w Warszawie wynika z opracowania Moja Płaca 2015 przygotowanego przez Sedlak&Sedlak.

Według raportu SMB, największym graczem w branży outsourcingu callcenter jest wrocławska spółka Call Center Inter Galactica, która w pięciu miastach ma prawie 1,3 tys. stanowisk telemarketingowych. Drugą co do wielkości firmą jest Arvato Polska- oddział koncernu Bertelsmann Media z 1,1 tys. Stanowisk. Pierwszą trójkę zamyka Sitel Polska z 800 stanowisk, choć niewiele mniej bo łącznie 720 telemarketerów może jednocześnie pracować w spółkach należących do grupy Call Center Poland.

Teraz wniosek powędruje do Ministerstwa Edukacji Narodowej i ma szansę na wdrożenie, powiedział w rozmowie z dziennik.pl Marcin Sosnowski, dyrektor wykonawczy Stowarzyszenia Marketingu Bezpośredniego.

W ramach zajęć uczniowie uczyliby się komunikacji, obsługi programów komputerowych, systemów informatycznych oraz przepisów z zakresu praw konsumenta. Przedmioty zawodowe mają stanowić nie więcej niż 50 procent. Chodzi o to, żeby po skończeniu takiego kierunku najzdolniejsi nadal mogli pójść na studia- tłumaczy w Marcin Sosnowski w dziennik.pl

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Rynek pracy
Złe i dobre strony ostrego wzrostu płac
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Rynek pracy
Rośnie popyt na pracę dorywczą
Rynek pracy
Pokolenie Z budzi postrach wśród pracodawców
Rynek pracy
Tych pracowników częściej szukają dziś pracodawcy
Rynek pracy
Padł rekord legalnych pracowników z zagranicy w Polsce. Pomogli Azjaci