Co dzisiaj jest najważniejszym wyzwaniem HR? W odpowiedzi na to pytanie zarówno w badaniach, jak również podczas debat (wirtualnych w obecnych warunkach), menedżerowie i specjaliści niemal zgodnie wskazują na skuteczną komunikację wewnętrzną. Jest ona niezbędna szczególnie teraz, gdy wiele osób odczuwa nie tylko lęk przed koronawirusem, ale także przed skutkami kryzysu wywołanego przez pandemię.
Kolejnym powodem niepokoju pracowników mogą być informacje o nadchodzącym kryzysie i zwolnieniach w wielu firmach. – HR-owcy zgodnie uważają, że z tych powodów wzrasta rola komunikacji wewnętrznej. Pracownicy potrzebują prawdziwych informacji, ale ograniczone są kanały komunikacji nieformalnej. Gdy pojawiają się plotki, trudniej je dementować, skutecznie sieją panikę i wprawiają ludzi w niepotrzebny niepokój – tłumaczy Katarzyna Lorenc, prezes firmy doradczej 4 Business & People i ekspertka Business Centre Club ds. rynku pracy oraz zarządzania i efektywności pracy.