Jak zaksięgować przejęcie zorganizowanej części przedsiębiorstwa

W ostatnich latach obserwujemy w polskiej gospodarce znaczący wzrost inwestycji. Obok zakładania nowych firm coraz częściej stosowanym sposobem na rozpoczęcie działalności jest przejęcie przedsiębiorstwa lub jego zorganizowanej części. To dobre rozwiązanie dla przedsiębiorstw, które chcą poprawić swoją pozycję konkurencyjną na rynku, rozszerzyć działalność bądź pozyskać nowe rynki zbytu.

Publikacja: 01.12.2020 17:45

Jak zaksięgować przejęcie zorganizowanej części przedsiębiorstwa

Foto: Adobe Stock

Zorganizowana część przedsiębiorstwa (dalej: ZCP) nie posiada jednoznacznej definicji. Zgodnie z polskimi przepisami pod pojęciem tym rozumie się istniejący w danym przedsiębiorstwie zespół składników materialnych i niematerialnych (w tym zobowiązania) wyodrębniony pod względem organizacyjnym, finansowym oraz funkcjonalnym, mogącym stać się niezależną jednostką, samodzielnie realizującą określone zadania gospodarcze.

Rozliczenie nabycia

Pozostało 95% artykułu

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Konsumenci
Sąd Najwyższy orzekł w sprawie frankowiczów. Eksperci komentują
Prawo dla Ciebie
TSUE nakłada karę na Polskę. Nie pomogły argumenty o uchodźcach z Ukrainy
Praca, Emerytury i renty
Niepokojące zjawisko w Polsce: renciści coraz młodsi
Prawo karne
CBA zatrzymało znanego adwokata. Za rządów PiS reprezentował Polskę
Aplikacje i egzaminy
Postulski: Nigdy nie zrezygnowałem z bycia dyrektorem KSSiP