fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Przemysł spożywczy

Chiński rywal Starbucksa, Luckin Coffee planuje IPO

Bloomberg
Luckin Coffee z siedzibą w Pekinie złożył w poniedziałek dokumenty dotyczące IPO w amerykańskiej Komisji Papierów Wartościowych i Giełd (SEC). Spółka zamierza zadebiutować na giełdzie Nasdaq.

Nie ujawniono jednak daty ani zakresu cenowego, w jakim zostaną sprzedane akcje. Dzięki ostatniej rundzie finansowania spółka pozyskała 150 mln USD i osiągnęła wycenę na poziomie 2,9 mld USD.

Agencja Reuters, powołując się na osoby związane ze sprawą, donosi, że Luckin Coffee może pozyskać od inwestorów od 500 do 800 mln USD, a IPO ma odbyć się w maju. Jak wynika z danych firmy Refinitiv, kwota pozyskana w tym przedziale spowodowałaby, że Luckin byłby największym chińskim IPO na giełdzie w Stanach Zjednoczonych w tym roku. Giełdowa kapitalizacja spółki może wówczas wynieść od 4 do 5 mld USD.

Firma od początku działalności nie jest rentowna i ostrzega, że może nadal ponosić straty w najbliższej przyszłości. Dzięki wnioskowi złożonemu z SEC okazało się, że w ubiegłym roku spółka straciła ponad 240 mln USD. W I kwartale 2019 r. odnotowała stratę na poziomie 85,3 mln USD.

Mimo że Luckin Coffee to młoda marka, która na rynku istnieje dopiero od 18 miesięcy, udało się jej otworzyć 2300 punktów sprzedaży w Chinach. Do końca roku spółka planuje jednak otworzyć kolejne 2500. Gdyby tak się stało, Luckin będzie największą siecią kawiarni w Chinach, wyprzedzając Starbucka, który posiada około 3000 lokali.

Mimo że Starbucks i Luckin oferują klientom kawę, podobieństwa w dużej mierze na tym się kończą. Większość sklepów pod szyldem Luckin to małe budki w mało popularnych lokalizacjach, które przyjmują zamówienia online. Firma od samego początku skupia się na wdrażaniu nowych technologii do swojego biznesu. Sklepy Luckin nie przyjmują gotówki, zamiast tego klienci mogą płacić jedynie za pośrednictwem aplikacji Luckin, która oferuje premie lojalnościowe.

Spółka wybrała giełdę w Nowym Jorku, a nie w Hongkongu, ponieważ ta na ogół wymaga, aby wnioskodawcy o IPO byli obecni na rynku minimum trzy lata.

Źródło: rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA