Reklama

Astroturfing - czym jest i czy należy za niego karać

Ministerstwo Sprawiedliwości monitoruje zjawisko astroturfingu. Zbiera sygnały i bada, czy należy za nie karać. A jeśli tak, to jaką ustawą.

Aktualizacja: 28.03.2018 08:08 Publikacja: 28.03.2018 08:02

Astroturfing - czym jest i czy należy za niego karać

Foto: AdobeStock

Astroturfing to pozornie spontaniczne obywatelskie inicjatywy podejmowane w celu wyrażenia poparcia lub sprzeciwu dla jakiejś idei, usługi, produktu lub wydarzenia. To usługa, którą można kupić. Jej rosnącą popularnością zainteresowali się posłowie. Piszą do MS, by też się tym zainteresowało.

– Zanim internet stał się powszechnie dostępny, działania tego typu sprowadzały się do masowego wysyłania listów do redakcji, organizowania pikiet, inspirowania publikacji. W dobie internetu stał się łatwiejszy i tańszy. Dziś każdy może stworzyć przekonująco wyglądającą stronę lub bloga, astroturferom łatwo stworzyć wrażenie prawdziwej organizacji o szczerych intencjach, a równocześnie ukryć prawdziwą tożsamość – piszą w interpelacji. Astroturfing jest uznawany za nieetyczny, bo poprzez sztucznie napędzany rozgłos pozwala stworzyć wrażenie dużego poparcia. Wykorzystuje się w nim agencje PR i reklamowe, a czasem też media.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Prawo w Polsce
Koniec abonamentu RTV. Są założenia nowej ustawy medialnej
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Prawo karne
„Wielki Bu” chce azylu w Niemczech. Jego adwokat mówi o rozgrywkach politycznych
Dane osobowe
Chciał usunięcia danych z policyjnego rejestru, by dostać pracę. Wyrok NSA
Sądy i trybunały
Plan Waldemara Żurka. Czy do Krajowej Rady Sądownictwa trafią tzw. neosędziowie
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Nieruchomości
Kiedy można domagać się drogi koniecznej? Ważny wyrok Sądu Najwyższego
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama