Reklama

Czy trzeba rozliczyć podatek od darowizn, zbierając datki na Patronite

Przedsiębiorca finansujący swoją działalność ze zbiórki na platformie internetowej musi sumować kwoty otrzymane od każdego patrona. Po przekroczeniu limitu zapłaci daninę.

Aktualizacja: 09.09.2020 16:26 Publikacja: 09.09.2020 07:44

Czy trzeba rozliczyć podatek od darowizn, zbierając datki na Patronite

Foto: Adobe Stock

Coraz więcej początkujących przedsiębiorców finansuje swój biznes za pomocą zbiórek internetowych ogłaszanych na poświęconych temu portalach. Skarbówka wyjaśniła właśnie, jak rozliczyć otrzymane w ten sposób datki.

Sprawa dotyczyła podatnika, którego działalność gospodarcza polega na produkowaniu własnego programu w internecie. By zdobyć na to pieniądze, założył profil w portalu Patronite. Serwis umożliwia twórcom ogłaszanie się w celu zebrania wsparcia od darczyńców nazywanych patronami. Chętni mogą wpłacać dowolnej wysokości środki na interesujący ich projekt. Portal po pobraniu prowizji dokonuje przelewu na rachunek twórcy. Wpłaty wynoszą 5 zł, 10 zł, 20 zł, 50 zł lub 100 zł miesięcznie. Co miesiąc wnioskodawca otrzymuje od portalu listę patronów wraz z wysokością datków.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Nieruchomości
Czy wspólnota mieszkaniowa może odmówić remontu balkonów i garażu? Wyrok NSA
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Oświata i nauczyciele
Donald Tusk reaguje w sprawie tzw. godzin basiowych. Będzie zmiana prawa
Dane osobowe
Chciał usunięcia danych z policyjnego rejestru, by dostać pracę. Wyrok NSA
Sądy i trybunały
Sędzia z dwoma paszportami? Resort Żurka chce powrotu do zasady sprzed rządów PiS
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Nieruchomości
Kiedy można domagać się drogi koniecznej? Ważny wyrok Sądu Najwyższego
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama