Luksusowy wieżowiec mieszkalny przy rondzie ONZ w Warszawie planuje kaliski deweloper FB Antczak. – Będzie tam ok. 6 tys. mkw. PUM (powierzchni użytkowej mieszkalnej – red.) – usłyszeliśmy od rzeczniczki firmy.
Adres w kolekcji
Apartamenty w warszawskim Cosmpolitanie firmy Tacit trafiły do oferty w 2013 r. W 2015 r. zmienił się zarząd firmy, który zapowiada, że sprzedaż ma się zakończyć w tym roku. Z 236 apartamentów do kupienia pozostało dziesięć – od 77 do 160 mkw.
Karolina Kaim, twórczyni High Level Sales & Marketing by Tacit Group, podkreśla, że dynamika sprzedaży ekskluzywnych nieruchomości jest zmienna. – Najlepsze sprzedają się w zaledwie kilka lat, ale są też takie, w których proces ten trwa znacznie dłużej – mówi. – Wśród nabywców ekskluzywnych nieruchomości są klienci, którzy kupują, bo chcą mieć konkretny adres w swojej kolekcji. Są też tacy, którzy dokładnie sprawdzają wyniki finansowe. Prawdziwy luksus to: „kupuję, bo chcę". Zakup inwestycyjny to dobrze ulokowany kapitał – podkreśla.
Podaje także, że wartość całego rynku nieruchomości premium w 2018 r. wyniosła 1,34 mld zł – o 9 proc. więcej niż rok wcześniej. – Sprzedaż z roku na rok rośnie. Z naszego raportu High Level Book wynika, że w 2018 r. w siedmiu największych badanych miastach (Warszawa, Kraków, Wrocław, Trójmiasto, Poznań, Katowice, Łódź) sprzedano 711 luksusowych apartamentów. To wzrost o 19 procent w stosunku do 2017 r. (598) – informuje Karolina Kaim.
Sprzedaż apartamentów w innej wieży, Złotej 44, ma się zakończyć w ciągu dwóch lat. W budynku jest 287 mieszkań. Firma BBI Development nie podaje, ile znalazło nabywców. Budowa zaczęła się w 2008 r. W 2014 r. inwestycję przejęło międzynarodowe konsorcjum spółek Amstar i BBI Development. W 2015 r. nowy inwestor rozpoczął sprzedaż apartamentów, a dwa lata później budynek został oddany do użytku.