Łącznie Netflix ma już ponad 137 mln subskrybentów - informuje Bloomberg. W Polsce już 760 tys. osób subskrybuje dostęp do usługi Netflix - informuje Spidersweb.

Zaprezentowane przez Netflixa wyniki pozyskiwania nowych abonentów przekroczyły znacznie oczekiwania analityków, którzy prognozowali wzrost liczby abonentów na poziomie 5,09 mln. Firma spodziewa się, że w czwartym kwartale 2018 r. pozyska kolejnych 9,4 mln nowych abonentów. Serwis prognozuje, że w całym 2018 roku pozyska prawie 29 mln nowych klientów, co by oznaczało, że na koniec roku będzie ich ponad 60 mln. A dzięki wpływom z abonamentów będzie w stanie finansować kolejne produkcje własne - seriale oraz filmy pod marką "Originals". JUz teraz pojawiły się nowe sezony takich hitów jak "Orange Is The New Black" czy "BoJack Horseman". Netflix chce wydać ponad 8 mld dolarów na nowe produkcje jeszcze w tym roku - informuje BBC.

Dobre wyniki przyciągają inwestorów. W ostatnich 12 miesiącach wycena Netfliksa na Wall Street wzrosła o ponad 80 proc. W minionym kwartale przychody firmy wzrosły o 34 proc., do 4 mld dolarów, a zysk na akcję wzrósł ponad trzykrotnie - do 89 centów.

Rozwój platformy napędzają przede wszystkim rynki zagraniczne, które w trzecim kwartale odpowiadały za 84 proc. nowych subskrypcji.