Reklama
Rozwiń
Reklama

Wolimy telewizor niż komputer i smartfon

Ponad połowa Polaków wciąż nie korzysta ze smart TV. Ale choć niechętnie podłączamy odbiorniki do internetu, to mimo wszystko częściej oglądamy filmy właśnie na inteligentnym telewizorze niż innym urządzeniu z ekranem.

Aktualizacja: 28.05.2021 06:24 Publikacja: 27.05.2021 21:00

Z inteligentnych odbiorników korzysta ponad 10 mln Polaków. To dwa razy więcej niż pięć lat temu.

Z inteligentnych odbiorników korzysta ponad 10 mln Polaków. To dwa razy więcej niż pięć lat temu.

Foto: shutterstock

Pomimo faktu, że inteligentna telewizja (smart TV) w ostatnich pięciu latach rozwijała się średnio w imponującym tempie 20 proc. rocznie, to w dalszym ciągu jest relatywnie słabo rozpowszechniona. Jak wynika z najnowszych badań firmy Gonet.TV, które „Rzeczpospolita" publikuje jako pierwsza, 54 proc. dorosłych osób w dalszym ciągu nie używa smart TV.

Co prawda w Polsce co minutę sprzedają się średnio cztery odbiorniki telewizyjne, jednak większość z nich to najtańsze modele, których cena nie przekracza 1,5 tys. zł. A to oznacza, jak tłumaczą eksperci, że nie posiadają funkcji smart. Sceptycy sugerują, że nie ma co się spodziewać szybkiego upowszechnienia inteligentnej telewizji dzięki zakupom nowych telewizorów. Tym bardziej że nawet jeśli mamy już inteligentny odbiornik, to sześciu na dziesięciu użytkowników nie korzysta z jego funkcji online.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Media
Mroczna strona internetu. Darknet rośnie w siłę
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama