e-Kiosk: Spółka chwali się wynikami

Cyfrowy kontent 400 polskich wydawców sprzedawany na platformach spółki e-Kiosk jest coraz popularniejszy.

Publikacja: 12.05.2016 08:18

e-Kiosk: Spółka chwali się wynikami

Foto: Archiwum

Notowany na rynku NewConnect lider rynku dystrybucji e-prasy w Polsce (prowadzący portale ekiosk.pl i egazety.pl) i właściciel jednej z najpopularniejszych e-księgarni Nexto.pl po niedawno opublikowanych dobrych wynikach za 2015 r. kontynuuje dobrą passę. Spółka pochwaliła się właśnie rekordowym zyskiem netto wypracowanym w I kwartale.

– e-Kiosk osiągnął w trzech pierwszych miesiącach roku zysk netto w wysokości 509 tys. zł przy przychodach na poziomie 8,3 mln zł. Oznacza to ponad 120-proc. wzrost zysku w stosunku do pierwszego kwartały 2015 r. – wynika z opublikowanego raportu kwartalnego.

– Spółka szybko rozwija się dzięki rozwojowi oferty i kanałów sprzedaży. Udało się zrealizować ambitny cel podwojenia zysku w porównaniu z tym samym okresem roku poprzedniego, który był dla e-Kiosku wyjątkowo dobry – komentuje Marcin Kowalczyk, wiceprezes spółki e-Kiosk.

Pozytywny wpływ na osiągnięte rezultaty miało również stałe zwiększanie synergii trzech głównych portali spółki (ekiosk.pl, egazety.pl, nexto.pl) i dalsza optymalizacja kosztowa działalności, w szczególności w obszarach technicznych. Zdaniem wiceprezesa notowanej na NewConnect spółki ważnym wydarzeniem w I kwartale tego roku było rozpoczęcie współpracy z firmą Polkomtel w ramach dostarczania usługi Plusoczytelnia. Korzystający z niej klienci zyskują dostęp do szerokiego wyboru książek i największego na rynku spektrum tytułów prasowych w jednym miejscu. Użytkownicy chwalą funkcjonalność i wygodę korzystania z aplikacji. Przewagą tego kanału dystrybucji jest bardzo szybki zakup polegający na dodaniu kosztu e-prasy i e-booków do rachunku telefonicznego.

– Dalszy rozwój platform dystrybucyjnych oraz rozbudowa katalogu i oferty dla grup celowych zapewni stabilny wzrost przychodów w kolejnych kwartałach tego roku, oparty na najbardziej kompleksowym portfolio cyfrowych treści – mówi Marcin Kowalczyk.

Firma kontynuuje współpracę w zakresie sprzedaży i dystrybucji elektronicznych produktów i pełnej obsługi e-commerce mediowych brandów wydawanych przez Grupę Gremi. Strategiczna umowa o współpracy z wydawnictwem wpływa pozytywnie na przychody e-Kiosku, m.in. przez zaistnienie w ofercie spółki produktów wysoce specjalistycznych, skierowanych do odbiorców instytucjonalnych.

e-Kiosk intensyfikuje także prace mające na celu uruchomienie nowych platform sprzedażowych oraz systemów pozwalających zautomatyzować i przyspieszyć procesy. Nowe systemy mają wpłynąć na zwiększenie przychodów, optymalizację kosztową oraz wzmocnienie efektywności wszystkich kanałów dystrybucji treści, m.in. w segmencie e-prasy i e-książek.

Dobre wyniki zauważyli inwestorzy. Od początku roku kurs spółki wzrósł na rynku NewConnect o 60 proc., do poziomów nienotowanych od 2010 r. Obecnie akcje kosztują około 1 zł.

e-Kiosk to jeden z kilku podmiotów z portfela Presspubliki. Ten mediowy holding, kontrolowany przez Grzegorza Hajdarowicza, jest właścicielem spółki GBC wydającej „Parkiet", „Rzeczpospolitą", „Sukces" i „Bloomberg Businessweek Polska".

AS

Notowany na rynku NewConnect lider rynku dystrybucji e-prasy w Polsce (prowadzący portale ekiosk.pl i egazety.pl) i właściciel jednej z najpopularniejszych e-księgarni Nexto.pl po niedawno opublikowanych dobrych wynikach za 2015 r. kontynuuje dobrą passę. Spółka pochwaliła się właśnie rekordowym zyskiem netto wypracowanym w I kwartale.

– e-Kiosk osiągnął w trzech pierwszych miesiącach roku zysk netto w wysokości 509 tys. zł przy przychodach na poziomie 8,3 mln zł. Oznacza to ponad 120-proc. wzrost zysku w stosunku do pierwszego kwartały 2015 r. – wynika z opublikowanego raportu kwartalnego.

Pozostało 80% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Media
Unia Europejska i USA celują w TikToka. Chiński gigant uzależnia użytkowników
Media
Wybory samorządowe na celowniku AI. Polska znalazła się na czarnej liście
Media
Telewizje zarobią na streamingu. Platformy wchodzą na rynek reklamy
Media
Koniec ekspansji platform streamingowych? Netflix ukryje dane
Media
Nie żyje Tomasz Świderek. Przez lata pisał w „Rz” o telekomunikacji