Reklama

"Media dały przykład, jak walczyć o wolność"

- Media pokazały solidarność w słusznej sprawie, dały przykład jak walczyć o prawo do wolności słowa – mówi prof. Andrzej Rychard, dyrektor Instytutu Filozofii i Socjologii Polskiej Akademii Nauk. Komentując akcję "Media bez wyboru", skierowaną przeciwko pomysłowi rządu PiS wprowadzenia podatku od reklam, gość programu Cezarego Szymanka opisywał swoją reakcję na to wydarzenie: "Wpierw byłem zaskoczony, trochę niemiło, bo nie obejrzę meczu w tenisa. Ale bardzo szybko przyszło zrozumienie dla racji protestujących mediów, a zaraz po tym wielki podziw". Prof. Rychard dodaje, że wszyscy, którzy wczoraj cieszyli się z "wyłączenia" wolnych mediów, robią to na wyrost. - Wywalczonej ponad 30 lat temu wolności i naszej integracji z Europą, nic już nie cofnie. Te procesy zaszły za daleko – mówi Andrzej Rychard. W drugiej części programu, Bogusław Chrabota, redaktor naczelny dziennika "Rzeczpospolita" i prezes Izby Wydawców Prasy podsumowuje efekty akcji "Media bez wyboru" i listu do władz Rzeczypospolitej Polskiej.

Aktualizacja: 11.02.2021 18:42 Publikacja: 11.02.2021 16:49

"Media dały przykład, jak walczyć o wolność"

Foto: Fot. Robert Gardziński/Fotorzepa

"Rzecz W Tym" – czwartek, 11 lutego 2021 r.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Media
Nasz dziennikarz wyróżniony prestiżową nagrodą
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Media
„Chopin, Chopin” podkopał oczekiwania kin co do frekwencji. Co wypełni lukę?
Media
Znalazły się pieniądze na „Lex Huawei”. Rząd przyjął projekt. Teraz Sejm
Media
Już drugi rząd w Polsce przyjął Lex Huawei. Co będzie dalej?
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Media
TVN może zmienić właściciela. Warner Bros. Discovery rozważa sprzedaż
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama