Empik chce być jak Spotify. Wprowadza Empik Music

Sieć salonów z książkami i muzyką wzbogaca się o aplikację do streamingu muzyki – Empik Music.

Aktualizacja: 06.05.2020 14:16 Publikacja: 06.05.2020 13:52

Empik chce być jak Spotify. Wprowadza Empik Music

Foto: Fotolia.com

Na start użytkownicy znajdą tu miliony utworów największych wytwórni, tysiące tekstów piosenek oraz inspiracje muzyczne od gwiazd i ekspertów. Nowa usługa przeznaczona na smartfony jest w pełni zintegrowana z pozostałymi produktami działającymi pod szyldem marki, do logowania wystarczy jedno wspólne konto Empik.com, a za abonament można płacić także w salonach stacjonarnych, bez konieczności podpinania karty. Użytkownicy Empik Premium mogą aktywować aplikację na 2 miesiące za darmo.

– Muzyka od zawsze stanowiła jeden z filarów działalności biznesowej Empiku, dlatego chcemy dalej umacniać pozycję rynkową w tym segmencie. Na podstawie struktury zakupów w naszych sklepach obserwujemy, że tradycyjne nośniki wciąż mają się bardzo dobrze. Od kilku lat postępuje jednak coraz silniejsze skierowanie do świata wirtualnego i przeniesienie muzyki do sfery digital - mówi Ewa Szmidt-Belcarz, prezes Grupy Empik.

Czytaj także: Empik otwiera bazy na dłużej. Wielkie zainteresowanie 

- Poprzez wykorzystanie największych atutów naszej marki, takich jak doskonałe rozumienie rynku muzycznego oraz znajomość przede wszystkim polskich artystów i producentów, a także doświadczenie technologiczne, rozpoczynamy działalność w świecie muzyki cyfrowej. Empik Music – w pełni polska aplikacja do streamingu – to dla naszej marki naturalny ruch w rozwoju oraz rozbudowa ekosystemu produktów i usług cyfrowych - dodaje.

Biblioteka systemu obejmuje kilka milionów utworów największych światowych wytwórni muzycznych, takich jak Universal Music Group, Warner Music Group czy Sony Music Entertainment, a także setek zagranicznych i polskich wytwórni niezależnych (m.in. Kayax) i jest stale rozszerzana – każdego dnia dodawana jest nowa muzyka. W aplikacji będą pojawiać się także utwory lub specjalne wykonania dostępne na wyłączność. Na użytkowników czekają autorskie playlisty największych gwiazd i ekspertów.

Aplikacja jest dostępna na smartfony z systemem Android (w wersji 6.0 i nowszych) i iOS (w wersji 12 i kolejnych). Użytkownicy posiadający aktywny abonament mogą swobodnie korzystać z niej także w trybie offline. W tym celu konieczne jest wcześniejsze pobranie wybranych utworów, albumów czy playlist do pamięci telefonu. System umożliwia także przenoszenie playlist dostępnych w innych serwisach streamingowych do aplikacji Empik Music.

– Analiza barier związanych z użytkowaniem aplikacji streamingowych pomogła nam w przygotowaniu oferty odpowiadającej potrzebom klientów, m.in. uwzględniającej możliwość płatności za abonament nie tylko online, ale także w salonach stacjonarnych. Osoby, które nie chcą podpinać karty kredytowej do wirtualnego konta w aplikacji, mogą opłacać usługę równie wygodnie w kasach naszych sklepów. Dzięki Empik Music umożliwiamy klientom dostęp do tej samej muzyki, którą do tej pory kupowali w Empiku, ale w wersji streamingowej, z której można korzystać za pomocą smartfona w dowolnym miejscu i czasie. Liczymy na to, że dzięki wprowadzanym udogodnieniom uda nam się przekonać do nowej formy odkrywania muzyki także tę część klientów, która do tej pory nie była przekonana do rozwiązań mobilnych - mówi Łukasz Kmiecik, New Business Director w Empiku

Na start użytkownicy znajdą tu miliony utworów największych wytwórni, tysiące tekstów piosenek oraz inspiracje muzyczne od gwiazd i ekspertów. Nowa usługa przeznaczona na smartfony jest w pełni zintegrowana z pozostałymi produktami działającymi pod szyldem marki, do logowania wystarczy jedno wspólne konto Empik.com, a za abonament można płacić także w salonach stacjonarnych, bez konieczności podpinania karty. Użytkownicy Empik Premium mogą aktywować aplikację na 2 miesiące za darmo.

Pozostało 84% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Media
Unia Europejska i USA celują w TikToka. Chiński gigant uzależnia użytkowników
Media
Wybory samorządowe na celowniku AI. Polska znalazła się na czarnej liście
Media
Telewizje zarobią na streamingu. Platformy wchodzą na rynek reklamy
Media
Koniec ekspansji platform streamingowych? Netflix ukryje dane
Media
Nie żyje Tomasz Świderek. Przez lata pisał w „Rz” o telekomunikacji