Tani przewoźnik dokona też pewnych zmian w swej sieci połączeń i dotyczących zdolności przewozowych. „Te działania łącznie powinny poprawić wyniki finansowe już od początku 2019 r" — stwierdził.

Nowy program oszczędności ma wygenerować co najmniej 2 mld koron (229 mln dolarów), jego szczegóły linia przedstawi 25 kwietnia wraz z bilansem I kwartału. Loty transkontynentalne Norwegiana uległy zakłóceniu z powodu problemów z silnikami Rolls-Royce w samolotach B787. „Firma doszła teraz do porozumienia z RR, co będzie mieć dodatnie skutki od I kwartału. Warunki handlowe tej umowy są poufne" — podano.

Ponadto Norwegowie zapewnili sobie finansowanie dostaw wszystkich samolotów przewidzianych w I półroczu. „To dotyczy też zmiany finansowania jednego z dostarczonych dreamlinerów, dając pozytywny skutek w grudniu w postaci 275 mln koron (30 mln dolarów)" -ogłosili.

Norwegian przystąpił do ambitnego planu ekspansji zamawiając ponad 200 nowych samolotów, a inwestorów niepokoił szybki wzrost kosztów bez osiągania wzrostu zwrotu od kapitału. Od 18 miesięcy linia była pod rosnącą presją, by opanować koszty i wzmocnić bilans. Trwa procedura sprzedaży samolotów, linia otrzymała poważne wyrazy zainteresowania zamówionymi samolotami i jej flotą. „Firma podpisała niedawno dwa listy intencyjne o sprzedaży 2 samolotów z dostawą w I kwartale 2019. Trwają też z pełną mocą rozmowy o zawiązaniu spółki j. v. będącej właścicielem floty" — podał Norwegian.