Konsumenci

Rząd zajmie się firmami oszukującymi seniorów

Adobe Stock
Rada Ministrów zajmie się problemem nieuczciwych firm, które naciągają przez telefon seniorów.

Seniorzy niechętnie składają reklamację, nie walczą o swoje prawa, wierzą w zapewnienia sprzedawcy, a wykorzystują to nieuczciwi przedsiębiorcy. Powszechne jest podszywanie się pod sprzedawcę prądu, wprowadzanie w błąd co do leczniczych właściwości produktów.

– Konsumenci III wieku są często oszukiwani i namawiani do kupna kosztownych sprzętów. Sprzedawcy wykorzystują ich ufność. Edukacja to jedno, ale na pewno potrzebne są zmiany prawne, które zapewnią większe bezpieczeństwo tej grupie konsumentów. Zasługują oni na największą troskę ze strony państwa – mówił w październiku ubiegłego roku Marek Niechciał, prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Urząd informował wówczas, iż rozważa m.in. wprowadzenie obowiązku nagrywania pokazów, na które zapraszane są osoby starsze, czy określenie limitu kwotowego przy kupowaniu produktów poza lokalem przedsiębiorcy.

Tymczasem jak informuje dzisiejszy "Super Express" w kancelarii premiera powstał specjalny zespół, któremu patronuje wicepremier Beata Szydło.

Po pierwszym spotkaniu, do którego doszło w kwietniu, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zaczął pracę nad zmianą prawa, aby oszuści nie byli bezkarni, tak jak są dzisiaj.

MSWiA i policja wspólnie będą informować emerytów o zagrożeniach, a resort zdrowia przekaże ostrzeżenia za pośrednictwem szpitali.

Źródło: se.pl / rp.pl

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL