Reklama

Zakupy online - nowe problemy konsumentów

Po zamknięciu galerii handlowych coraz częściej kupujemy ubrania i buty przez internet. Sklepy i aplikacje zaczęły też oferować klientom możliwość wyprzedaży ich własnych szaf. To nowe okazje do sporów.

Aktualizacja: 23.04.2021 13:42 Publikacja: 23.04.2021 13:30

Zakupy online - nowe problemy konsumentów

Foto: Adobe Stock

dgk

Od stycznia 2021 działające przy UOKiK Europejskie Centrum Konsumenckie notuje znaczący wzrost zgłoszeń dotyczących branży obuwniczo – odzieżowej. W I kwartale było już ok. 275 skarg i zapytań, podczas gdy w  całym 2020 r. ECK  otrzymało około 500 transgranicznych skarg od konsumentów.

Zgłoszenia dotyczą najczęściej wad produktów, niedostarczenia zakupionej rzeczy, odstąpienia od umowy. Ale pojawiają się też nowe kategorie skarg. Europejskie Centrum Konsumenckie, które pomaga konsumentom w razie sporu ze sprzedawcą zarejestrowanym w innym kraju UE, Norwegii, Islandii lub Wielkiej Brytanii, opisuje je i radzi co można zrobić.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
W sądzie i w urzędzie
Nowa usługa w aplikacji mObywatel. Pięć razy w miesiącu za darmo
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Sądy i trybunały
Tak koalicja 15 października „przejmie” Trybunał Konstytucyjny. Jest zapowiedź
Praca, Emerytury i renty
Emerytury bezdzietnych kobiet. Czy petycja ma szansę zmienić prawo?
Prawo drogowe
Prawo jazdy po 65. roku życia. Będą nowe przepisy w Unii Europejskiej
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Zawody prawnicze
Zakaz używania tytułu i bez presji załatwiania zastępstwa na urlopie. Będą nowe przepisy o adwokaturze
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama