Przeprowadzona przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji analiza fragmentu programu wyemitowanego 27 grudnia 2014 r. w godz. 00:30 – 01:00 wykazała naruszenie art. 16b ust.1 pkt 2 ustawy o radiofonii i telewizji dotyczącego nadawania przekazów handlowych napojów alkoholowych w zakresie regulowanym przez ustawę o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi.

W ocenie Rady - wbrew zapewnieniom nadawcy, iż była to informacja o sponsorowanym wydarzeniu - konstrukcja analizowanych fragmentów przekazu była charakterystyczna dla reklam.

- Prezentowane obrazy miały na celu wywołanie u odbiorcy pozytywnego skojarzenia z prezentowanym produktem i zachęcenie go do nabycia, co należy uznać za właściwe reklamie - stwierdziła Rada.

Zaznaczyła przy tym, iż oceniając zakres i stopień szkodliwości naruszenia uwzględniono, że program TVN jest dostępny powszechnie w ramach naziemnej telewizji cyfrowej, a jego udział w rynku plasuje go w pierwszej trójce programów telewizyjnych w Polsce. Z drugiej strony nocna pora emisji omawianego przekazu wpływa na niższą oglądalność programu. W ramach tej przesłanki Organ uwzględnił również rodzaj naruszonych dóbr.

Decyzja nr 24/2015