Reklama
Rozwiń

Jacek Cieślak: Rynkowy efekt Nobla

Sukces literacki noblistki pociągnął za sobą sukces czytelniczy. Pisarka przypomina w tym innych polskich gigantów, którzy samodzielnie napędzają rozwój swej branży – w muzyce pop czyni tak Dawid Podsiadło, w kinie zaś – Wojciech Smarzowski.

Aktualizacja: 17.12.2019 21:57 Publikacja: 17.12.2019 19:07

Jacek Cieślak: Rynkowy efekt Nobla

Foto: AFP

Olga Tokarczuk, doceniona literacką nagrodą Akademii Szwedzkiej, ożywiła malejący polski rynek książki, który w tym roku zanotuje wzrost. Już po ogłoszeniu Nobla wszystkie pozycje autorki „Ksiąg Jakubowych" zostały zamówione przez księgarnie w milionie egzemplarzy, dublując w ekspresowym tempie ich wcześniejszą sprzedaż.

Przypomina to efekt uzyskany przez innych polskich gigantów, którzy samodzielnie napędzają rozwój swojej branży – w muzyce pop czyni tak Dawid Podsiadło, w kinie zaś – Wojciech Smarzowski. Z Tokarczuk rzecz jest jednak bardziej złożona. Jej refleksje nad światem i Polską z perspektywy osoby wrażliwej na przemoc oraz kwestie równouprawnienia płci, ras, narodów, wyznań, z poszanowaniem praw zwierząt – wymagają bowiem więcej czasu i uwagi.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Komentarze
Jędrzej Bielecki: Pyrrusowe zwycięstwo Trumpa
Komentarze
Maciej Miłosz: Wiceminister obrony próbuje sił w stand-upie
Komentarze
Marek Kozubal: Sławomir Cenckiewicz, harcownik na czele BBN
Komentarze
Michał Szułdrzyński: Po decyzji SN w sprawie wyborów prezydenckich. Polska musi iść do przodu
Komentarze
Bogusław Chrabota: Donald Tusk brnie w granicę. To bardzo ryzykowne