Reklama

Jacek Cieślak: Rynkowy efekt Nobla

Sukces literacki noblistki pociągnął za sobą sukces czytelniczy. Pisarka przypomina w tym innych polskich gigantów, którzy samodzielnie napędzają rozwój swej branży – w muzyce pop czyni tak Dawid Podsiadło, w kinie zaś – Wojciech Smarzowski.

Aktualizacja: 17.12.2019 21:57 Publikacja: 17.12.2019 19:07

Jacek Cieślak: Rynkowy efekt Nobla

Foto: AFP

Olga Tokarczuk, doceniona literacką nagrodą Akademii Szwedzkiej, ożywiła malejący polski rynek książki, który w tym roku zanotuje wzrost. Już po ogłoszeniu Nobla wszystkie pozycje autorki „Ksiąg Jakubowych" zostały zamówione przez księgarnie w milionie egzemplarzy, dublując w ekspresowym tempie ich wcześniejszą sprzedaż.

Przypomina to efekt uzyskany przez innych polskich gigantów, którzy samodzielnie napędzają rozwój swojej branży – w muzyce pop czyni tak Dawid Podsiadło, w kinie zaś – Wojciech Smarzowski. Z Tokarczuk rzecz jest jednak bardziej złożona. Jej refleksje nad światem i Polską z perspektywy osoby wrażliwej na przemoc oraz kwestie równouprawnienia płci, ras, narodów, wyznań, z poszanowaniem praw zwierząt – wymagają bowiem więcej czasu i uwagi.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Komentarze
Jędrzej Bielecki: Pakt migracyjny to papierowy tygrys
Komentarze
Artur Bartkiewicz: Donald Tusk może odebrać KO zdolność koalicyjną
Komentarze
Bogusław Chrabota: Historia templariuszy wciąż jest aktualna
Komentarze
Jerzy Haszczyński: Wielka ceremonia ku czci Donalda Trumpa w Szarm el-Szejk. Bez udziału Polski
Komentarze
Stefan Szczepłek: Litwa – Polska 0:2. Polonez opus 2
Reklama
Reklama