Sklepy internetowe toną w długach

W ciągu roku ich zadłużenie skoczyło o ponad 30 proc. To efekt niezbędnych inwestycji i ogromnej konkurencji.

Publikacja: 22.10.2017 20:13

Sklepy internetowe toną w długach

Foto: Adobe Stock

Polacy wybierając produkty na zakupach nadal kierują się głównie ceną, co przysparza handlowcom szeregu problemów. Efektem są rosnące długi e-sklepów. Jak wynika z danych Krajowego Rejestru Długów Biura Informacji Gospodarczej i programu Rzetelna Firma, do których dotarła „Rzeczpospolita", sklepy internetowe zadłużone są na ponad 230 mln zł.

Do rejestru zgłoszonych jest niemal 3,4 tys. podmiotów, o ponad 300 więcej niż rok temu. W sumie mowa jest o ponad 22,5 tys. różnych zobowiązań wobec dostawców, ale też banków, ubezpieczycieli czy firm telekomunikacyjnych.

Pozostało 85% artykułu

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Handel
Kończy się czas wielkich promocji w sklepach. Specjalne oferty w innych kanałach
Handel
Żabka szuka franczyzobiorców na ukraińskich portalach
Handel
Brexit uderza w import żywności. Brytyjczycy narzekają na nowe przepisy
Handel
Kanadyjski rząd chce ściągnąć dyskonty. Na liście właściciele Biedronki i Lidla
Handel
VAT uderzył, ceny rosną już mocniej niż w marcu