Nowe szlaki naszego eksportu

Niewielki prognozowany deficyt w handlu z zagranicą to nie problem. Priorytetem jest zmiana struktury eksportu i kierunków geograficznych ekspansji.

Aktualizacja: 05.09.2018 22:03 Publikacja: 05.09.2018 21:00

Uczestnicy debaty zgodzili się, że Polska musi postawić na eksport złożonych, finalnych produktów ni

Uczestnicy debaty zgodzili się, że Polska musi postawić na eksport złożonych, finalnych produktów nie tylko do Europy, ale też do Azji, Afryki i obu Ameryk

Foto: Fotorzepa, Tomasz Jodłowski

O tym, jak poprawić bilans w handlu zagranicznym dyskutowali w Krynicy uczestnicy debaty związanej z ogłoszeniem wyników 8. edycji „Rankingu polskich firm za granicą". Z zestawienia przygotowanego przez naszą redakcję wynika, że mimo sprzyjającej koniunktury polskie firmy nadal ostrożnie inwestują poza granicami kraju. Liderem pod względem wartości zagranicznych aktywów pozostaje Grupa PKN Orlen, a tuż za nią lokują się KGHM i PGNiG. Cztery główne rynki, na których polskie spółki są najmocniej zaangażowane, to: Czechy, Chile, Litwa i Kanada. Dominuje ekspansja inwestycyjna na rynki europejskie, na które trafia też niemal 80 proc. sprzedawanych za granicę polskich towarów.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Handel
Burberry ponosi duże straty. Brytyjska marka podjęła radykalne kroki
Handel
Ceny rosną najwolniej w tym roku. Dzięki sieciom handlowym
Handel
Allegro rozszerza program Smart
Handel
Donald Trump obniża cła na towary z Chin o najniższej wartości
Handel
Żabka pokazała wyniki. Akcje tanieją