Oba produkty zawierające CBD, to efekt rocznej współpracy Marthy Stewart z kanadyjska firma Canopy Growth Corp.
Artykuły spożywcze zawierające konopie indyjskie, takie jak żelki i czekoladki oraz napoje, należały w ostatnim do najbardziej poszukiwanych produktów z konopi. Są reklamowane jako środki łagodzące niepokój i napady lekowe wywołane pandemia i lockdownem.
CBD, niepsychoaktywny związek pochodzący głównie z konopi, jest badany pod kątem różnych zastosowań medycznych i jest szeroko reklamowany jako mający właściwości relaksujące.
Z dobroczynnych właściwości CBD korzystają nie tylko ludzie, ale także zwierzęta, m.in. buldog francuski Marthy Stewart.
- Moje psy są nie tylko moimi towarzyszami, ale są również częścią mojej rodziny, a ja traktuję ich emocjonalne i fizyczne samopoczucie tak samo, jak własne - napisała Stewart w oświadczeniu.
- Dowiedziono, że tak samo jak CBD wspiera zdrowie ludzi, tak samo poprawia również jakość życia zwierząt domowych - dodała.
Nowa linia produktów Marthy Stewart będzie zawiera miękkie gryzaki sprzedawane w trzech różnych kategoriach - wellness, spokój i mobilność - w cenie od 19,99 do 22,99 dolarów w zależności od składu i wielkości psa.
Produkty będą dostępne na stronie internetowej Canopy oraz w sklepie internetowym The Vitamin Shoppe od lutego 2021 roku.
Rynek produktów CBD dla zwierząt domowych osiągnie sprzedaż na poziomie około 400 milionów dolarów w 2027 roku z zaledwie 37,4 miliona dolarów w 2020 roku, wynika z zeszłorocznego raportu opublikowanego przez Grand View Research Inc.