Reklama

Raport Morgan Stanley za 2016 rok: Co czwarty Europejczyk kupuje żywność on line

W 2016 roku niemal co czwarty Europejczyk kupił produkty spożywcze online. Rynek rozwija się w coraz szybszym tempie .

Aktualizacja: 13.01.2017 13:04 Publikacja: 13.01.2017 12:35

Coraz częściej zamawiamy żywność przez internet

Coraz częściej zamawiamy żywność przez internet

Foto: 123rf.com

Analitycy Morgan Stanley na początku ub. roku prognozowali, że zakupy żywności w sieci zrobi jeden na trzech internautów na świecie. To znaczący wzrost w porównaniu z 2015 r., gdy zrobił je tylko co piąty. Tylko w USA wartość rynku świeżych e-zakupów spożywczych w 2016 mogła wynieść już 42 mld dol., 163 proc. więcej w porównaniu z rokiem 2015.

- Klienci mają swoje przyzwyczajenia zakupowe, ale nie przeszkadzają one w popularyzacji internetowego kanału sprzedaży żywności – komentuje Tomasz Tybon, dyrektor ds. sprzedaży w firmie Dreamcommerce, dostawcy oprogramowania gotowych sklepów internetowych Shoper. – Dostosowując usługi do zachowań konsumenckich, sprzedawcy mogą wiele zyskać. Wyobraźmy sobie piekarnię z modelem abonamentowym – dostawa wybranego świeżego pieczywa w poniedziałek, wtorek i piątek, z grafikiem dostaw ustalanym i opłacanym przez internet.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Handel
Carrefour może zniknąć z Polski. Ruszyła sprzedaż handlowego giganta
Handel
Allegro zaskakuje wynikami. Poprzeczka idzie w górę
Handel
Rosja i Indie utworzą strefę wolnego handlu. To pomysł Kremla
Handel
Cła Trumpa uderzają w luksus. Swatch podnosi ceny zegarków nawet o 15 procent
Reklama
Reklama