Metoda jest bajecznie prosta: każdy klient, który wrzucił do maszyny dowolną ilość plastikowych butelek lub opakowań, otrzymał voucher na zakupy w sieci Iceland. W ten sposób udało się zrecyklingować ponad 311 tys. butelek z plastiku. A klienci otrzymali vouchery o wartości ponad 30 tys. funtów.

Sieć Iceland jest pierwsza na Wyspach Brytyjskich siecią handlową, która wprowadziła takie rozwiązanie. Za nią na montaż automatów na plastikowe butelki zdecydowały się także sieci Tesco, Morrisons i Co-op.

Niedziele handlowe 2019. W te niedziele będzie można zrobić zakupy w 2019 roku

To nie pierwsza akcja sieci Iceland na rzecz środowiska naturalnego. W listopadzie 2018 roku zapowiedziała ona, że rezygnuje z dodawania oleju palmowego do produktów swoich marek własnych i w reklamie bożonarodzeniowej zatytułowanej „Rang-tan" pokazała skutki wycinania lasów palmowych. Film powstał we współpracy z Greenpeace a narratorką filmu jest aktorka Emma Thompson. Brytyjskie stacje telewizyjne uznały go jednak za zbyt kontrowersyjny i odmówiły emisji. Sieć Iceland zdecydowała się więc na umieszczenie go na kanale YouTube, gdzie zrobił furorę. Obecnie ma już niemal 6 mln wyświetleń.