Reklama
Rozwiń
Reklama

Rząd Egiptu zakazuje sprzedaży żółtych kamizelek. Boi się powtórki z Francji

Egipscy urzędnicy nakazali handlowcom z Kairu wycofanie ze sprzedaży kamizelek odblaskowych, które stały się symbolem protestów we Francji w obawie przed wybuchem podobnych zamieszek - donosi "The Independent" powołując się na agencję AP. Dodatkową przyczyną jest rosnąca popularność ruchu tunezyjskich aktywistów, którzy wzorując się na Francji uruchomili kampanię "czerwonych kamizelek".

Aktualizacja: 11.12.2018 16:13 Publikacja: 11.12.2018 15:19

Rząd Egiptu zakazuje sprzedaży żółtych kamizelek. Boi się powtórki z Francji

Foto: Bloomberg

Ograniczenia zostały w prowadzone na miesiąc przed ósmą rocznicą wybuchu protestów w ramach tzw. Arabskiej Wiosny. Rząd kierowany przez wojskowych obawia się powrotu protestów w obliczu pogarszającej się sytuacji gospodarczej kraju. Sprzedawcy żółtych kamizelek mogą dokonywać hurtowych transakcji wyłącznie ze zweryfikowanymi firmami, po wcześniejszym uzyskaniu zgody policji.

Zakaz pojawił się, gdy grupa aktywistów w Tunezji rozpoczęła przygotowania do własnej wersji francuskich protestów na tle ekonomicznym, zwanych kampanią "czerwonych kamizelek", w nawiązaniu do koloru flagi tego kraju.

RP.PL i The New York Times!

Kup roczną subskrypcję w promocji - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Handel
Rolnicy krytykują umowę celną Szwajcaria–USA. Ogromne obawy o import mięsa
Handel
Pracownicy Zary szykują protesty w Black Friday – żądają podziału zysków
Handel
Pierwszy producent leków osiągnął wycenę 1 biliona dolarów. Sukces leków na odchudzanie
Handel
Allegro widzi zaskakujące trendy. Handel w Polsce hamuje?
Materiał Promocyjny
Jak budować strategię cyberodporności
Handel
Polacy przebili amerykański Black Friday. Ale coraz mniej wierzą w atrakcyjność promocji
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama