Według raportu „Pulse of the Online Shopper 2017”, decydujemy się na takie transgraniczne zakupy głównie ze względu na lepsze ceny i dostęp do konkretnych marek oraz artykułów. Badanie wykazało, że e-konsumenci kupujący w zagranicznych sklepach zwracają uwagę na zabezpieczenie płatności (75 proc.), jasno określony całkowity koszt zamówienia, obejmujący cła i opłaty (72 proc.), a także przejrzyste zasady zwrotów (63 proc.), ceny podane w walucie kraju kupującego (63 proc.) oraz szybkość dostawy (62 proc.). 

- Dzięki internetowi sprzedawcy mogą oferować swoje produkty klientom na całym świecie. Nasze badanie pokazuje, że prawie trzy czwarte europejskich e-konsumentów nabywa towary poza granicami własnego kraju, co otwiera perspektywy rozwoju dla małych i dużych sprzedawców detalicznych - komentuje Abhijit Saha, wiceprezes UPS Europe.

Raport pokazuje, że 96 proc. europejskich internautów kupujących online zdecydowało się na zakupy za pośrednictwem internetowych platform handlowych (w Polsce 97 proc. e-konsumentów) zamiast przez stronę internetową sprzedawcy. Ponadto zakupów dokonywaliśmy coraz chętniej za pośrednictwem smartfonów (tak robiło 43 proc. użytkowników).