Piontkowski: jak klasyfikować uczniów bez dostępu do zdalnej edukacji

- Za pracę zdalną nauczyciele mogą wystawiać oceny. Oceny te mogą brać pod uwagę podczas klasyfikacji uczniów – powiedział minister edukacji Dariusz Piontkowski. Przyznał jednak, że uczniowie z niezamożnych rodzin mają problemy z uczestnictwem w zdalnym kształceniu.

Publikacja: 11.05.2020 16:56

Piontkowski: jak klasyfikować uczniów bez dostępu do zdalnej edukacji

Foto: Adobe Stock

Jak informuje "Głos Nauczycielski" na poniedziałkowej konferencji prasowej minister powiedział, że  "przytłaczająca większość uczniów korzysta z kształcenia na odległość", lecz nie wszyscy uczniowie mają dostęp do sprzętu i internetu.

– Brak dostępu do sprzętu wynikał z warunków materialnych, zamożności rodziny, to wpływało na dostęp do nowoczesnego sprzętu i kształcenia on-line – ocenił Dariusz Piontkowski.

Czytaj też: Będą dodatkowe pieniądze dla gmin na laptopy i tablety

Zdaniem ministra, w takiej sytuacji nauczyciele mogą prowadzić edukację na odległość w inny sposób, np. drukować pakiety, które raz w tygodniu będą udostępniane uczniom np. w szkole albo w urzędzie gminy.

Podczas klasyfikacji uczniów nauczyciele powinni brać pod uwagę m.in. ich zaangażowanie w zdalne kształcenie. Co z uczniami, których rodziców nie stać na dobry komputer i szybki internet?

– Dziś, zgodnie z rozporządzeniami MEN, taka klasyfikacja, ocenianie jest możliwe. W przypadku maturzystów okres kształcenia na odległość wynosił miesiąc, a przecież uczniowie przez poprzednią część roku uczestniczyli w normalnych zajęciach i nie było problemu z klasyfikacją – oświadczył szef MEN.

– Na podobnych zasadach powinna się odbywać klasyfikacja uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych. Chodzi o osiągnięcia uczniów z klasycznej formy nauczania. Nauczyciele mogą też oceniać uczniów za aktywność w kształceniu na odległość. Na tej podstawie odbędzie się wystawienie ocen końcowych – dodał szef MEN.

Jak informuje "Głos Nauczycielski" na poniedziałkowej konferencji prasowej minister powiedział, że  "przytłaczająca większość uczniów korzysta z kształcenia na odległość", lecz nie wszyscy uczniowie mają dostęp do sprzętu i internetu.

– Brak dostępu do sprzętu wynikał z warunków materialnych, zamożności rodziny, to wpływało na dostęp do nowoczesnego sprzętu i kształcenia on-line – ocenił Dariusz Piontkowski.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
ZUS
ZUS przekazał ważne informacje na temat rozliczenia składki zdrowotnej
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Prawo karne
NIK zawiadamia prokuraturę o próbie usunięcia przemocą Mariana Banasia
Aplikacje i egzaminy
Znów mniej chętnych na prawnicze egzaminy zawodowe
Prawnicy
Prokurator Ewa Wrzosek: Nie popełniłam żadnego przestępstwa
Prawnicy
Rzecznik dyscyplinarny adwokatów przegrał w sprawie zgubionego pendrive'a