Reklama

Sondaż: Szczepienia dzielą Polaków, paszporty covidowe mniej

Polacy w większości popierają pomysł paszportów covidowych na wzór francuski. Bardziej podzieleni są w kwestii obowiązkowych szczepień.

Publikacja: 05.08.2021 21:00

Uczestnicy protestu zorganizowanego przez przeciwników przymusowych szczepień przed Niepublicznym Za

Uczestnicy protestu zorganizowanego przez przeciwników przymusowych szczepień przed Niepublicznym Zakładem Lecznictwa Ambulatoryjnego „Michałkowice” w Siemianowicach Śląskich, 27 lipca br.

Foto: PAP, Andrzej Grygiel

„Rzeczpospolita" zapytała Polaków o dwie kwestie, które w ostatnich miesiącach budzą szczególne emocje. Aż 59 proc. ankietowanych w badaniu IBRiS z 31 lipca–1 sierpnia wskazuje, że popiera wprowadzenie obowiązku pokazywania certyfikatów szczepień przy wejściu do różnych miejsc publicznych. W tym „zdecydowanie" ten pomysł popiera 33 proc., a „raczej tak" 26 proc.

Przeciwników tego rozwiązania jest zdecydowanie mniej, bo 37 proc. W tym 24 proc. jest zdecydowanie takim pomysłom przeciwnych, 13 proc. „raczej" im się sprzeciwia. Niezdecydowanych jest tylko 4 proc., czyli o połowę mniej niż np. przy zadanym w tym samym czasie pytaniu o efekty powrotu Donalda Tuska, co opisywaliśmy w środę.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Policja
Nietykalna sierżant „Doris”. Drugie życie tajnej policjantki
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Społeczeństwo
Sondaż. Co zrobimy w obliczu wojny? Ilu Polaków wyjedzie, kto wstąpi do wojska?
Społeczeństwo
Dwie dzielnice Warszawy z nocnym zakazem sprzedaży alkoholu. Rusza „pilotaż” ratusza
Społeczeństwo
Jacek Bartosiak jednak doktorem. Mamy decyzję w jego sprawie
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Piłka nożna
Transmisja meczu Litwa-Polska zakłócona? „Obca ingerencja”
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama