IKEA: premie i benefity dla pracowników

Szwedzki gigant meblowy postanowił, że jego pracownicy w Stanach Zjednoczonych będą mieli prawo do 4 miesięcy płatnego urlopu po urodzeniu dziecka.

Aktualizacja: 06.12.2016 12:43 Publikacja: 06.12.2016 11:56

IKEA: premie i benefity dla pracowników

Foto: Bloomberg

Lars Petersson, szef amerykańskiego oddziału sieci IKEA, uważa, ze pracownicy, którzy mają czas na cieszenie się rodzina i domem są lepszymi i bardziej oddanymi pracownikami.

Od 1 styczna 2017 roku wszyscy pracownicy IKEA w USA - od managerów do szeregowych pracowników sklepu - będą mogli wykorzystać specjalny urlop rodzicielski. Urlop będzie pełnopłatny. Z programu skorzystają również pracownicy godzinowi. Amerykańskie media podkreślają, że szwedzki koncern jest jedną z niewielu firm, która oferuje podobne benefity nie tylko etatowcom.

Urlop będą mogły wziąć wszystkie osoby, bez względu na liczbę przepracowanych godzin. Pracownicy z przynajmniej rocznym stażem pracy otrzymają pełne wynagrodzenie za pierwsze sześć tygodni urlopu i połowę podstawy za kolejnych sześć.

Nowe zasady są dostępne zarówno dla matek, jak i ojców.

To wciąż niewiele w porównaniu z wolnymi i pełnopłatnymi 68 tygodniami, które otrzymują matki i ojcowie w Szwecji, gdzie rząd dotuje udzielane świadczenia - pisze huffingtonpost.com

W IKEA w USA pracuje niemal 14  tys. osób.

Urlop w USA, bonus w W.Brytanii

Brytyjski oddział IKEA rozda swoim pracownikom specjalne świąteczne premie w wysokości 1,2 funtów. Premie mają dostać razem z grudniowa wypłatą, by pokazać, że IKEA jest "wspaniałym miejscem do pracy". Premie dostaną wszyscy zatrudnienie w firmie od co najmniej 5 lat. Krócej zatrudnieni oraz pracownicy tymczasowi będą dostawać bonusy uzależnione od czasu pracy.

Brytyjski "The Sun" pisze, ze to i tak nic w porównaniu ze świątecznym bonusem w sieciach handlowych John Lewis czy Waitrose, gdzie premie wynoszą po 1585 funtów i są wypłacane w gotówce.

Premie mają też dostać pracownicy IKEI we wszystkich krajach europejskich - od managerów po szeregowych pracowników.

Lars Petersson, szef amerykańskiego oddziału sieci IKEA, uważa, ze pracownicy, którzy mają czas na cieszenie się rodzina i domem są lepszymi i bardziej oddanymi pracownikami.

Od 1 styczna 2017 roku wszyscy pracownicy IKEA w USA - od managerów do szeregowych pracowników sklepu - będą mogli wykorzystać specjalny urlop rodzicielski. Urlop będzie pełnopłatny. Z programu skorzystają również pracownicy godzinowi. Amerykańskie media podkreślają, że szwedzki koncern jest jedną z niewielu firm, która oferuje podobne benefity nie tylko etatowcom.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Biznes
Krzysztof Gawkowski: Nikt nie powinien mieć TikToka na urządzeniu służbowym
Biznes
Alphabet wypłaci pierwszą w historii firmy dywidendę
Biznes
Wielkie firmy zawierają sojusz kaucyjny. Wnioski do KE i UOKiK
Biznes
KGHM zaktualizuje strategię i planowane inwestycje
Biznes
Rośnie znaczenie dobrostanu pracownika