Hakerzy atakują klientów ING Banku Śląskiego. Mogą wyczyścić konto

ING Bank Śląski ostrzegł przed cyberprzestępcami wysyłającymi do klientów fałszywe e-maile. Oszuści mogą nawet przejąć kontrolę nad kontem bankowym i je wyczyścić.

Aktualizacja: 12.08.2019 10:55 Publikacja: 12.08.2019 10:19

Hakerzy atakują klientów ING Banku Śląskiego. Mogą wyczyścić konto

Foto: Fotorzepa/ Grzegorz Zawisza

Hakerzy podszywając się pod ING Bank Śląski rozsyłają do klientów wiadomości z nieprawdziwą informacją o otrzymaniu pozytywnej decyzji kredytowej. W e-mailu znajduje się link, który przekierowuje do fałszywej strony internetowej przypominającej Moje ING. Tam klienci są proszeni o zalogowanie się do swoich kont, a następnie wpisanie kodu SMS w celu autoryzacji.

Czytaj także: Dane do przelewu – czy trzeba adres do przelewu? 

Bank apeluje, by pod żadnym pozorem nie otwierać tego linku i nie wpisywać swojego loginu i hasła na stronie. Cyberprzestępcy mogą bowiem w ten sposób przejąć kontrolę nad kontem bankowym klienta i je wyczyścić. W jaki sposób? 

„W czasie kiedy podajesz dane do logowania na fałszywej stronie, oszuści tymi danymi logują się do Twojej bankowości. Wykonują za Ciebie przelew, ustawiają zaufanego odbiorcę lub zmieniają numeru telefonu do autoryzacji transakcji. Następnie Ty autoryzujesz takie zlecenie - wpisując kod SMS na fałszywej stronie. Chwilę później złodzieje czyszczą Twoje konto z pieniędzy” – ostrzega ING Bank Śląski w komunikacie na swojej stronie internetowej. 

Czytaj także: Znów atak na klientów mBanku. Oszuści podszywają się pod Urząd Patentowy 

Bank przypomina jednocześnie o obowiązujących w nim zasadach bezpieczeństwa. Instytucja nigdy nie wysyła do swoich klientów e-maili z prośbą o zalogowanie lub podanie danych prywatnych, jak numeru telefonu do autoryzacji transakcji. Nigdy również nie wymaga zmiany ani nie wysyła nowych danych do logowania. Jeśli więc dostaniesz wiadomość z taką prośbą – nie otwieraj jej, ponieważ pochodzi od oszustów. 

Hakerzy podszywając się pod ING Bank Śląski rozsyłają do klientów wiadomości z nieprawdziwą informacją o otrzymaniu pozytywnej decyzji kredytowej. W e-mailu znajduje się link, który przekierowuje do fałszywej strony internetowej przypominającej Moje ING. Tam klienci są proszeni o zalogowanie się do swoich kont, a następnie wpisanie kodu SMS w celu autoryzacji.

Czytaj także: Dane do przelewu – czy trzeba adres do przelewu? 

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Banki
Wakacje kredytowe mają zostać przedłużone. "Większość zagłosuje za tym pomysłem"
Banki
Kadrowa miotła dotarła do Banku Pekao. Kto zostanie prezesem?
Banki
Miotła kadrowa dotarła do Banku Pekao. Powołano nową radę nadzorczą
Banki
Szwajcaria nie chce powtórki z bankructwa Credit Suisse
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Banki
EBOR wyszedł zdecydowanie spod kreski w 2023 roku