Reklama

Klienci coraz bardziej ufają bankom

Mimo kilku głośnych spraw i zastrzeżeniach klientów wobec banków ich zaufanie do sektora rośnie.

Aktualizacja: 02.05.2019 12:58 Publikacja: 02.05.2019 12:55

Klienci coraz bardziej ufają bankom

Foto: AdobeStock

Z 13. edycji badania „Reputacja sektora bankowego” wynika, że 87 proc. respondentów zadeklarowało zaufanie do banku, któremu powierzyło swoje środki, 83 proc. - także doradzającemu pracownikowi tej instytucji, a 75 proc. jest przekonanych o bezpieczeństwie zdeponowanych w banku pieniędzy. Z kolei 81 proc. badanych uważa płatności dokonywane za pomocą karty płatniczej za bezpieczne.

Związek Banków Polskich, dla którego badanie zostało przeprowadzone, podkreśla, że zaufanie do swojego banku urosło w ciągu roku o 3 pkt proc., a do doradcy bankowego o 4 pkt. To dość zaskakujące zjawisko biorąc pod uwagę sporo skarg, które klienci w Polsce kierowali w stronę sektora bankowego. Dotyczyły m.in. sprawy GetBacku i sprzedaży jego obligacji, dystrybucji funduszy ziemi rolnej, kredytów frankowych czy polisolokat.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Banki
Rosjanie uciekają z banków przed Putinem. Wracają pończochy i czarny rynek
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Banki
Agata Kornhauser-Duda dostała pracę w NBP? Bank centralny dementuje doniesienia
Banki
BGK kredytuje kolejny afrykański rząd
Banki
Sejm przyjął ustawę o podwyżce CIT dla banków. Co zrobi prezydent?
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Banki
Austriacka Grupa Erste: Od 200 lat buduje zaufanie, teraz inwestuje w Polsce
Materiał Promocyjny
Nowy Ursus to wyjątkowy projekt mieszkaniowy w historii Ronsona
Reklama
Reklama