Aktualizacja: 17.03.2015 21:08 Publikacja: 17.03.2015 21:08
Już prawie co trzeci pracodawca w Polsce traktuje świadczenia pozapłacowe (czyli benefity) jako narzędzie do motywacji pracowników.
Foto: Fotorzepa/Michał Walczak
Już prawie co trzeci pracodawca w Polsce traktuje świadczenia pozapłacowe (czyli benefity) jako narzędzie do motywacji pracowników. Udział takich firm zwiększył się w ubiegłym roku do 29 proc.- o 6 pkt proc., w porównaniu z 2013 r. W podobnym tempie zmalała (do 39 proc.) popularność benefitów stosowanych jako forma pomocy socjalnej dla części załogi. Tak wynika z badania, które w styczniu tego roku Instytut ARC Rynek i Opinia przeprowadził na zlecenie Sodexo Benefits and Rewards Services wśród 900 przedstawicieli działów HR w przedsiębiorstwach. Jej eksperci oceniają, że widać tu efekty poprawy na rynku pracy; wraz ze spadkiem bezrobocia firmy zaczynają odczuwać większą konkurencję o fachowców i specjalistów, a w niektórych regionach nawet o niewykwalifikowanych pracowników.
Przeciętne miesięczne wynagrodzenie nominalne brutto w gospodarce narodowej wyniosło w pierwszym kwartale tego r...
Polscy imigranci w Wielkiej Brytanii wyprzedzili pod względem przeciętnych zarobków lokalnych pracowników. Mogło...
6842 zł brutto – tyle w listopadzie ub. roku wynosiła mediana wynagrodzeń w gospodarce narodowej. Według danych...
Przeciętne miesięczne wynagrodzenie brutto w sektorze przedsiębiorstw wzrosło w marcu o 7,7 proc. rok do roku –...
W tym roku zwiększyła się różnica między pożądanym a realnym wynagrodzeniem młodych ludzi, którzy łączą studia z...
W debacie o rynku pracy nie można zapominać o człowieku. Ideałem dla większości pozostaje umowa o pracę, ale technologie i potrzeba elastyczności oferują nowe rozwiązania.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas