Aktualizacja: 17.03.2015 21:08 Publikacja: 17.03.2015 21:08
Już prawie co trzeci pracodawca w Polsce traktuje świadczenia pozapłacowe (czyli benefity) jako narzędzie do motywacji pracowników.
Foto: Fotorzepa/Michał Walczak
Już prawie co trzeci pracodawca w Polsce traktuje świadczenia pozapłacowe (czyli benefity) jako narzędzie do motywacji pracowników. Udział takich firm zwiększył się w ubiegłym roku do 29 proc.- o 6 pkt proc., w porównaniu z 2013 r. W podobnym tempie zmalała (do 39 proc.) popularność benefitów stosowanych jako forma pomocy socjalnej dla części załogi. Tak wynika z badania, które w styczniu tego roku Instytut ARC Rynek i Opinia przeprowadził na zlecenie Sodexo Benefits and Rewards Services wśród 900 przedstawicieli działów HR w przedsiębiorstwach. Jej eksperci oceniają, że widać tu efekty poprawy na rynku pracy; wraz ze spadkiem bezrobocia firmy zaczynają odczuwać większą konkurencję o fachowców i specjalistów, a w niektórych regionach nawet o niewykwalifikowanych pracowników.
Najnowsze dane GUS o medianie wynagrodzeń w marcu 2025 r. pokazują, że w sektorze publicznym była ona aż o 36 pr...
Tylko o 4 proc. zwiększyło się w tym roku średnie wynagrodzenie oferowane profesjonalistom. Znaczącą poprawę wid...
Rosja jest krajem o największej przepaści finansowej między biednymi a bogaczami. Prezes Gazpromu zarabia miesię...
Przeciętne miesięczne wynagrodzenie nominalne brutto w gospodarce narodowej wyniosło w drugim kwartale br. 8748,...
Niespełna 7,2 tys. zł brutto to pensja , która podzieliła zarobki w gospodarce na dwie części w lutym. Połowa os...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas