Firmy częściej motywują benefitami

Do 787 zł (o 61 zł) wzrosła w minionym roku średnia kwota przeznaczana na świadczenia pozapłacowe na pracownika w polskich firmach.

Publikacja: 17.03.2015 21:08

Już prawie co trzeci pracodawca w Polsce traktuje świadczenia pozapłacowe (czyli benefity) jako narz

Już prawie co trzeci pracodawca w Polsce traktuje świadczenia pozapłacowe (czyli benefity) jako narzędzie do motywacji pracowników.

Foto: Fotorzepa/Michał Walczak

Już prawie co trzeci pracodawca w Polsce traktuje świadczenia pozapłacowe (czyli benefity) jako narzędzie do motywacji pracowników. Udział takich firm zwiększył się w ubiegłym roku do 29 proc.- o 6 pkt proc., w porównaniu z 2013 r. W podobnym tempie zmalała (do 39 proc.) popularność benefitów stosowanych jako forma pomocy socjalnej dla części załogi. Tak wynika z badania, które w styczniu tego roku Instytut ARC Rynek i Opinia przeprowadził na zlecenie Sodexo Benefits and Rewards Services wśród 900 przedstawicieli działów HR w przedsiębiorstwach. Jej eksperci oceniają, że widać tu efekty poprawy na rynku pracy; wraz ze spadkiem bezrobocia firmy zaczynają odczuwać większą konkurencję o fachowców i specjalistów, a w niektórych regionach nawet o niewykwalifikowanych pracowników.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Wynagrodzenia
Tempo podwyżek płac w gospodarce wciąż hamuje. Dane są najsłabsze od trzech lat
Wynagrodzenia
Polacy na Wyspach zarabiają już więcej niż rdzenni Brytyjczycy
Wynagrodzenia
Nowe dane o płacach Polaków. Ile naprawdę zarabiamy?
Wynagrodzenia
Są nowe dane o przeciętnym wynagrodzeniu. Obniżka stóp procentowych bliżej?
Wynagrodzenia
Pracującym studentom trudniej dziś o wymarzone zarobki
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem