„Anatomia upadku”. Wspaniała Sandra Hüller

Oscary 2024 - nominacja w kategorii "najlepszy film”. „Anatomia upadku” – bolesna, superinteligentna wiwisekcja współczesnej rodziny zelektryzowała Cannes.

Giganci z Korei Południowej to nie tylko „Parasite”

Oscary 2024 - nominacja w kategorii "najlepszy film”. „Poprzednie życie” Koreanki Celine Song to opowieść o najdelikatniejszych uczuciach i pytanie o tożsa...

Barbie wygnana z raju. Ten film będzie hitem lata

Oscary 2024 - nominacja w kategorii najlepszy film. Kampowy film „Barbie” Grety Gerwig proponuje łopatologiczną diagnozę społeczną.

„Biała odwaga”. Biały Miś może spokojnie zarabiać na Krupówkach

Marcin Koszałka tak zrobił „Białą odwagę”, że kolaboracja górali z nazistami jest zmarginalizowana, zaś fatum ciążące nad bohaterami usprawiedliwia ich wyb...

„Pianoforte”, laureat nagrody filmowej ORŁY 2024 dla najlepszego filmu dokumentalnego

– Wiedziałem, że być może to ostatni moment, by opowiedzieć o nich w sposób szczery, bez masek – mówi Jakub Piątek, reżyser „Pianoforte”, laureata nagrody...

Triumfalny pochód „Diuny: części drugiej” przez świat

Wyniki otwarcia „Diuny: części drugiej”: 81,5 mln z rynku amerykańskiego, 175,5 mln ze świata. Polska na dziewiątym miejscu

Diuna 2: Arcydzieło na pustyni

„Diuna: Część druga” daje jeszcze więcej, niż obiecywała pierwsza część z 2021 r. Denis Villeneuve stworzył genialne widowisko, a Timothée Chalamet udowadn...

Dwie statuetki Agnieszki Holland. Jej pierwsze Orły w życiu

Członkowie Polskiej Akademii Filmowej uhonorowali reżyserkę, która od blisko półwiecza przygląda się zza kamery Polsce i światu przypominając o najważniejs...

Orzeł za najlepszy film dla „Zielonej granicy” Agnieszki Holland

Wielkim wygranym tej edycji Polskich Nagród Filmowych jest też „Kos” Pawła Maślony, który dostał 6 statuetek. Cztery nagrody przypadły „Filipowi” Michała K...

EnergaCAMERIMAGE 2024: Nagroda dla Eda Lachmana

Ed Lachman, wybitny autor zdjęć, częsty gość toruńskiego festiwalu, tym razem odbierze nagrodę za całokształt twórczości

„Tyle co nic”: wieś niespokojna i niewesoła

W „Tyle co nic” Grzegorz Dębowski pokazuje prowincję bez poczucia wyższości i bez romantyzmu. Rzeczywistość sprawiła, że wchodzący do kin film stał się bar...

Od przestworzy do małego biura. Rekomendacje filmowe na weekend

Czy świetna „Diuna: Część druga” zabierze innym tytułom widzów? Jeśli kogoś nie wciąga wielkie widowisko science-fiction to warto zwrócić uwagę na film „Cz...

Wszyscy powinniśmy działać „W słusznej sprawie”. Kolejna sekcja filmowa Mastercard OFF CAMERA 2024

W nowej sekcji "W słusznej sprawie" Festiwalu Mastercard OFF CAMERA 2024 widzowie będą mieli okazję zagłębić się w świat produkcji, które z niezwykłą precy...

Serial „Ekspatki” z Nicole Kidman. Nowa wieża Babel w Hongkongu

„Ekspatki” i Nicole Kidman pokazują szukanie siebie w globalnej wiosce.

Stephan Castang, reżyser „Vincent musi umrzeć”: Pies obserwuje piekło stworzone przez ludzi

Większość z nas wśród przemocy, jaka nas otacza, tęskni za uczuciem – mówi Stephan Castang, reżyser „Vincent musi umrzeć”. Film już na ekranach kin.

Orzeł dla Agnieszki Holland

Agnieszka Holland została uhonorowana przez Polską Akademię Filmową za osiągnięcia życia

„Rojst. Millenium”. Polski krajobraz we mgle

W Netfliksie od dzisiaj można oglądać trzecią część serialu „Rojst”. Tym razem jego akcja toczy się w przeddzień nowego wieku

Filmowcy protestują. Domagają się reform i tantiem

Polska Akademia Filmowa powołała zespół roboczy pracujący nad projektem reform w systemie audiowizualnym, a na razie pisze list do rządu

Berlinale 2024: Sztuka i polityka

W niemieckich mediach i w internecie trwa polityczna awantura po gali rozdania nagród Berlinale.

Po werdykcie festiwalu w Berlinie. Dokument cenniejszy niż fabuła

Weterani Hong Sang-soo i Bruno Dumont docenieni przez jury tegorocznego festiwalu filmowego w Berlinie. Jednak tegoroczny werdykt wzbudził sporo niezadowol...