Ciągle młody buntownik

Premiera tego musicalu wywołała rewolucję w światowym teatrze muzycznym. Teraz chorzowski Teatr Rozrywki proponuje warszawiakom „Jesus Christ Superstar” jako letnie widowisko plenerowe, ale to przecież wciąż utwór niezwykły

Publikacja: 05.06.2008 09:44

Ciągle młody buntownik

Foto: Życie Warszawy

W momencie pracy nad musicalem Andrew Lloyd Webber liczył zaledwie 22 lata. Ale może tylko młody człowiek mógł mieć odwagę, by przenieść do teatru muzycznego ewangeliczną opowieść.

Sukces, jaki odniósł „Jesus Christ Superstar”, dowodzi, że ryzyko się opłaciło. Webber zrewolucjonizował musical, udowadniając, iż może się on zająć najpoważniejszymi tematami. Dał też początek nowej formie zwanej rock-operą. Nie ma tu mówionych dialogów, a muzyka oparta jest na rocku.

Po ponad 35 latach „Jesus Christ Superstar” stracił swój nowatorski charakter, ale nadal atrakcyjnie brzmią jego przeboje: „Superstar” czy song Marii Magdaleny „I Don’t Know How To Love Him”.

Autor libretta Tim Rice dość wiernie przedstawił ostatnie dni Chrystusa, ale dominującą postacią uczynił Judasza, rozbudował też wątek Marii Magdaleny. Nieprzemijająca popularność musicalu wynika z tego, że młoda widownia wciąż odnajduje w nim uniwersalną opowieść o prawie do buntu i niezgody na zastany świat.

Tak właśnie zinterpretowali utwór Webbera autorzy inscenizacji w chorzowskim Teatrze Rozrywki (premiera odbyła się w kwietniu 2000 roku). Jezus i apostołowie noszą proste, lniane koszule, Herod to współczesny dyktator, a Maria Magdalena jest kobietą, jaką można spotkać na dzisiejszej ulicy.

Atutem spektaklu są wykonawcy: związany z grupą Dżem Maciej Balcar jako Jezus, Janusz Radek (Judasz), a także dwie indywidualności chorzowskiego teatru – Maria Meyer (Maria Magdalena) i Jacenty Jędrusik (Herod).

Przedstawienie rozpocznie „Wolski Teatr Letni”, czyli cykl darmowych spektakli w amfiteatrze w Parku Sowińskiego.

- niedziela, 15 czerwca, godz. 20„Powróćmy jak za dawnych lat” – reż. Krzysztof Jaślar, Teatr Syrena

- sobota, 21 czerwca, godz. 20„Dwie morgi utrapienia” – reż. Jan Kobuszewski, Teatr Kwadrat

- sobota, 28 czerwca, godz. 20„Tradycja” – Teatr Żydowski

- niedziela, 29 czerwca, godz. 20„The World of Musical” – Teatr Broadway, Szczecin

- sobota, 30 sierpnia, godz. 20„Wiedeńska krew” – reż. Michał Rosiński, Teatr Muzyczny, Gliwice

- sobota, 6 września, godz. 20„Siostrunie” – Teatr Muzyczny, Gdynia

- Musical, inscenizacja i reż. Marcel Kochańczyk, chor. Jarosław Staniek, kierownictwo muzyczne Jerzy Jarosik

- Amfiteatr w Parku Sowińskiego, ul. Elekcyjna, wstęp wolny, poniedziałek (9.06), godz. 20

W momencie pracy nad musicalem Andrew Lloyd Webber liczył zaledwie 22 lata. Ale może tylko młody człowiek mógł mieć odwagę, by przenieść do teatru muzycznego ewangeliczną opowieść.

Sukces, jaki odniósł „Jesus Christ Superstar”, dowodzi, że ryzyko się opłaciło. Webber zrewolucjonizował musical, udowadniając, iż może się on zająć najpoważniejszymi tematami. Dał też początek nowej formie zwanej rock-operą. Nie ma tu mówionych dialogów, a muzyka oparta jest na rocku.

Wydarzenia
RZECZo...: powiedzieli nam
Materiał Promocyjny
Garden Point – Twój klucz do wymarzonego ogrodu
Wydarzenia
Czy Unia Europejska jest gotowa na prezydenturę Trumpa?
Wydarzenia
Bezczeszczono zwłoki w lasach katyńskich
Materiał Promocyjny
GoWork.pl - praca to nie wszystko, co ma nam do zaoferowania!